شناسهٔ خبر: 43629206 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

مدرسه علاوه ‌بر سنگر علم و دانش، محل بصیرت‌افزایی است

فاطمه توفیقی

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: مدرسه علاوه‌ بر سنگر علم و دانش، سنگر بصیرت‌افزایی است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۸ آبان‌ماه) در مراسم سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و گرامی‌داشت شهدای بسیج دانش‌آموزی با اشاره به شهادت این نوجوان رزمنده، اظهار کرد: ‌در کشور ۳۶ هزار نفر شهید دانش‌آموز داریم که رنگ مدرک تحصیلی آن‌ها با رنگ ماندگار شهادت مزین شده است.

وی تصریح کرد: جوانان باید بدانند که آینده برای آن‌ها است؛ چراکه آن‌ها گرداننده‌ چرخ‌های توسعه جامعه هستند و اگر می‌خواهند جامعه‌ای زیبا، پرشکوه و با صلابت داشته باشند باید از اکنون با درس خواندن پایه‌گذاری کنند. سنگر مدرسه برای دانش‌آموزان فقط سنگ علم و دانش نیست، بلکه سنگر تربیت، انسان‌سازی، وظیفه‌شناسی و سنگر بصیرت‌افزایی است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه با برگزاری این مراسم با ۴۰۰ شهید دانش‌آموز استان زنجان تجدید پیمان می‌بندیم، افزود: این گردهمایی تجدید پیمان با امام مسلمین مقام معظم رهبری است که میثاق ایستادگی و صلابت هستند.

این مسئول در ادامه اظهار کرد: فرهنگ ایستادگی و آزادگی و اندیشه‌ورزی مرز نمی‌شناسد و  این‌نشان می‌دهد که تقکر سوسیالیستی و کاپیتالیستی نمی‌تواند دنیا را مدیریت کند و نیز نمی‌تواند جامعیت داشته باشد؛ چراکه اندیشه انسان مطابق با فطرت انسان‌ها است.

انتهای پیام

نظر شما