شناسهٔ خبر: 43629155 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۶ مزیت بازاریابی در رسانه های اجتماعی برای کسب و کارهای B۲B

به طور کلی رسانه های اجتماعی ابزاری به شمار می روند که شرکت های B۲C یا همان شرکت های مصرف کننده به بیزینس عملکرد خیلی خوبی را در آن دارند اما شرکت های B۲B یا همان شرکت های بیزنس به بیزینس کمی درباره نحوه استفاده از آن سردرگم هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنابراعلام موفق شو، موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که این باور که شرکت های B۲B نمی توانند از مزیت های استفاده از رسانه های اجتماعی بهره ببرند، باور کاملا اشتباهی است.

اگر شما بتوانید به شکل درستی در زمینه بازاریابی رسانه های اجتماعی عمل کنید به طور قطع می توانید در بحث بازاریابی در رسانه های اجتماعی برای شرکت بیزینس به بیزینس خود نیز عملکرد بهتری را داشته باشید.

اگر در زمینه بازاریابی B2B در رسانه های اجتماعی عملکرد مناسبی داشته باشید، پس ۶ مزیت زیر را به دست خواهید آورد:

۱. بیش از گذشته در معرض دید قرار می گیرید

زمانی که از طریق رسانه های اجتماعی کسب و کار B۲B خود را در معرض دید کاربران اینترنتی قرار دهید، می توانید این اطمینان را داشته باشید که افراد بیشتر از گذشته با برند شما آشنایی پیدا کرده و بتوانند به شکل بهتری به شما و کسب و کارتان اعتماد پیدا کنند.

پلتفرم رسانه های اجتماعی به کسب و کار شما این امکان را می دهند تا بتوانید با مشتریان فعلی و همچنین مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید.

در ادامه چند روش کلی را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آنها می توانید میزان موفقیت بازاریابی صنعتی را از طریق رسانه های اجتماعی در زمینه دیده شدن توسط کاربران اینترنتی، به شکل چشمگیری افزایش دهید:

. به طور منظم محتوای مرتبط و با کیفیتی را تولید و منتشر نمایید.

. به صورت مرتب نام کسب و کار B۲B خود را نمایش دهید.

. با پاسخگو بودن از طریق نظرات و پیام ها با مخاطبین خود ارتباط داشته و آنها را به داشتن تعامل تشویق کنید.

۲. ترافیک بیشتری به سمت کسب و کار B۲B شما می آید

همانطور که پیش تر گفته شد، با استفاده از رسانه های اجتماعی، کسب و کار بیزینس به بیزینس شما این شانس را دارد که بیشتر از گذشته در معرض دید مخاطبین هدف خود قرار گیرد. در واقع رسانه های اجتماعی اصلی ترین منبعی هستند که می توانند ترافیک را به سمت کسب و کار شما بیاورند.

افراد ممکن است در ابتدا از طریق رسانه های اجتماعی با کسب و کار B۲B شما آشنا شوند. سپس کنجکاو شوند تا بیشتر درباره آن و نحوه کار شما بدانند. در نتیجه برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شما آمده و حتی این امکان وجود دارد که به یکی از مشتریان وفادار شما تبدیل شود.

۳. وب سایت شما به شکلی مناسب برای موتورهای جستجو بهینه می شود

رسانه های اجتماعی یک فاکتور بسیار مهم در بحث سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو هستند. با داشتن حضور فعال در رسانه های اجتماعی، کسب و کار B۲B شما می تواند موقعیت خود را در نتایج جستجو کلمات کلیدی مرتبط بهبود بخشیده و در نتیجه آن ترافیک ارگانیک را جذب کند.

در حالی که گوگل هنوز به شکل دقیق فاکتورهایی که در رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو تاثیر دارند را معرفی نکرده، اما نمی توان به هیچ عنوان نقش تاثیرگذار رسانه های اجتماعی روی آن را نادیده گرفت.

۴. در نتیجه بازاریابی در رسانه های اجتماعی مشتریان شما افزایش پیدا می کند

زمانی که با استفاده از رسانه های اجتماعی ترافیکی که به سمت وب سایت شما آورده می شود، افزایش پیدا می کند، به طور قطع تعداد مشتریان شما نیز افزایش خواهد داشت.

استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی سبب می شود تا افراد اعتماد بیشتری به کسب و کار B۲B شما پیدا کرده و در نتیجه آن مشتریان بالفعل زیادی به سمت وب سایت شما بیایند. لینکدین یکی از بهترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی است که می تواند مشتریان بالفعل واقعی را به سمت کسب و کار شما بیاورد.

۵. با استفاده از بازاریابی در رسانه های اجتماعی ارتباطات فعلی شما بهبود پیدا می کنند

با توجه به اینکه رسانه های اجتماعی به منظور ایجاد یک بستر مناسب برای برقراری ارتباط مردم با یکدیگر طراحی شده است، پس می توان از آن برای بهبود روابط خود با مشتریان B۲B استفاده کرد. با استفاده از رسانه های اجتماعی شما این امکان را خواهید داشت تا از داشتن اصالت و انسان بودن خود، به نفع کسب و کارتان استفاده کنید.

به همین منظور شما باید به سوالات مخاطبین خود پاسخ داده، مشکلات آنها را رفع نموده و با آنها صحبت کنید. بدین ترتیب شما به مخاطبین خود نشان می دهید که به آنها توجه داشته و برای آنها ارزش قائل هستید.

۶. با استفاده از رسانه های اجتماعی شما به عنوان یک پیشرو شناخته می شوید

یکی از مواردی که می تواند سبب شود تا افراد به کسب و کار B۲B شما اعتماد پیدا کنند، این است که به یک پیشرو در زمینه ارائه تفکر مناسب در بازار تبدیل شوید. رسانه اجتماعی همواره به عنوان یک بستر ایده آل برای به نمایش گذاشتن تخصص شما در حوزه کاریتان و جلب اعتماد همکاران و مشتریان شناخته می شود.

در نتیجه زمانی که مشتریان شما به دنبال یک شریک تجاری واجد شرایط هستند، می توانند روی شما به عنوان یک پیشرو فکری در این حوزه حساب کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما