شناسهٔ خبر: 43629053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هنرمندان کرمان در نمایشگاه ملی صنایع دستی شرکت می‌کنند

کرمان - ایرنا - معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری استان کرمان از حضور، عرضه و فروش محصولات صنایع دستی هنرمندان این استان در نمایشگاه ملی خبر داد.

صاحب‌خبر -

کاظم حسین زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایشگاه ملی صنایع دستی به دلیل شیوع کرونا همزمان با مبعث پیامبر (ص)  به صورت مجازی فعالیت می کند و آثار هنرمندان و صنعتگران سراسر کشور در آن به معرض نمایش و فروش گذاشته می شود.

وی بیان کرد: نمایشگاه مجازی صنایع دستی به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و حذف حضور فیزیکی بازدید کنندگان راه اندازی شده و هنرمندان و صنعتگرانی که علاقمند به شرکت در این نمایشگاه مجازی هستند می توانند به آدرس اینترنتی https://tafrihati.com مراجعه کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: هنرمندان کرمانی در رشته های شاخص صنایع دستی همچون پته دوزی، گلیم بافی، مسگری، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و غیره در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند و این رویداد فرصت مناسبی برای معرفی و عرضه صنایع دستی استان کرمان بدون واسطه است.

وی با بیان اینکه هنرمندان  صنایع دستی کرمانی می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای در این سایت ثبت نام کنند، تصریح کرد: هنرمندانی که در این نمایشگاه شرکت می کنند مشمول ۳۰ درصد تخفیفات پستی محصولات صنایع دستی خواهند شد.

۷۰ هزار هنرمند در ۶۵ رشته صنایع دستی به صورت انفرادی و کارگاهی در استان کرمان فعالیت دارند.

قالی، فرش، گلیم، پته، شال، مصنوعات فلزی از جمله مهمترین صنایع دستی کرمان است که به داخل و خارج از کشور صادر می شود.

نظر شما