شناسهٔ خبر: 43628642 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل امور امنیتی استانداری اردبیل:

۹۰درصد مصوبات مبارزه با قاچاق کالا اجرا شده است

مدیرکل امور امنیتی استانداری اردبیل گفت: با هماهنگی و همکاری هایی که در ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز استان اردبیل وجود دارد تا کنون ۹۰درصد مصوبات جلسات گذشته عملیاتی و اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا،شهریار شیری آراسته در جلسه با اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با حضور مهدی کوشامدیرکل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه باقاچاق کالا و ارز بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: نحوه اطلاع رسانی برای مبارزه با قاچاق کالای خارجی و حمایت از تولیدات داخلی بیشتر از طریق رسانه های مکتوب و صداو سیما انجام شده، توزیع و نصب اطلاعیه ها و بنرها در سطح شهرهای استان از اقداماتی است که ستاد مبارزه لا قاچاق انجام داده است.

وی با بیان اینکه نصب بنر از فرامین مقام معظم رهبری در سطح شهر و عملیاتی کردن شعارها از اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا بود افزود: اطلاع رسانی در صدا و سیما، رسانه های مکتوب و سایت های خبری دارای مجوز جهت حمایت از کالای ایرانی جز وظایف ستاد بوده و آموزش های لازم نیز برای فرهنگ سازی درست انتخاب کردن کالا داده شده است.

شیری آراسته با بیان اینکه البسه مدارس و لوازم خانگی تولیدات داخلی باید با کیفیت بهتر در بازار عرضه شود افزود: قیمت و کیفیت در اجناس داخلی باید مورد توجه قرار گیرد تا در رقابت بازار عرضه کالاهای قاچاق را شکست دهند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت آموزش وپرورش برای تبلیعات محیطی کالاهای ایرانی مهم است تصریح کرد: باید برنامه های تبلیغی با بهره گیری از ظرفیت هنرمندان و معلمان در شبکه اجتماعی شاد تهیه شود و استفاده از کالای ایرانی را مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل امنیتی استانداری اردبیل اظهار کرد: روحانیان، هنرمندان، معلمان ، رسانه ها و شبکه های اجتماعی بخصوص صدا و سیما در شرایط حاکم اقتصادی باید فرایند انتخاب کالای ایرانی و مشکلات کالای قاچاق را بطور شفاف برای مردم ابلاغ کنند تا مردم نیز همکاری لازم را با مسوولان داشته باشند.

شیری آراسته میزان تاثیر پذیری کالای داخلی از کیفیت کالاهای خارجی را غیرقابل کتمان دانست وافزود: لوازم خانگی و البسه داخلی با کیفیت مورد توجه مردم قرار دارد و چنانچه مردم کالای تولید شده داخلی را با کیفیت تر از مشابه خارجی تشخیص دهند بطور قطع کالای داخلی را لا قیمت ارزان تهیه خواهند کرد.

در این جلسه چند تن از اعضای حاضر پیشنهاد و نظرات خود را تشریح کردند و مهدی کوشا 

مدیرکل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز گفت: باید بر اساس الویت ها حرکت کنیم و استفاده از رسانه ها و ظرفیت انها مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: بهره گیری از سمن ها، برنامه شاد آموزش و پرورش و نیز شبکه های اجتماعی در معرفی کالاهای با کیفیت داخلی از اهمیت فراوانی برخوردار است و در این راستا برنامه های مناسبی تدوین شده که در آینده مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نظر شما