شناسهٔ خبر: 43628534 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تعمیر تلویزیون بهتر است یا خرید تلویزیون جدید ؟

با توجه به قیمت های این روزهای بازار لوازم خانگی و دستگاه های الکتریکی، خرید یک تلویزیون جدید کار چندان به صرفه ای نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنابراعلام مرکز تعمیرات تی وی مانیتور، اگر در چنین شرایطی تلویزیون دچار خرابی و آسیب دیدگی شود چه باید کرد؟ مطمئننا خرید تلویزیون هزینه زیادی دارد و باید مبلغ قابل توجهی صرف آن کنید. این در حالی است که با تعمیر تلویزیون به شکل درست و اصولی، می توانید از این هزینه صرف نظر کنید. هزینه تعمیرات تلویزیون، حتی در صورت تعویض قطعات، به مراتب کمتر از قیمت یک تلویزیون جدید است. اما چطور می توان یک تلویزیون را به شکل درست تعمیر کرد؟ برای این منظور بهتر است از یک تعمیرگاه مجاز و معتبر کمک بگیرید.

جایی که تکنسین های مجرب در آن حضور داشته و تلویزیون را دقیقا بررسی و عیب یابی می کنند. سپس با توجه به نوع و شدت خرابی، قطعات آسیب دیده ترمیم و یا با نمونه های اورجینال تعویض می گردند. در ادامه نکات بیشتری را در خصوص تعمیرات تلویزیون و جزئیات آن بررسی می کنیم.

هزینه تعمیر تلویزیون چقدر است؟

آیا می دانید برای تعمیر یک تلویزیون چقدر باید پرداخت کنید؟ پاسخ این سوال تا  حد زیادی بستگی به نوع خرابی دستگاه دارد. در مرکز تعمیر تلویزیون، دستگاه را عیب یابی می کنند تا اجزای آسیب دیده آن شناسایی شوند.

سپس تکنسین برآورد می کند که کدام قطعات قابل ترمیم هستند و کدام بخش ها نیاز به تعویض دارند. مثلا پنل در بیشتر موارد قابل ترمیم نبوده و باید تعویض گردد. البته هزینه تعویض این قطعه بسیار بالاست و تقریبا با قیمت خرید یک تلویزیون جدید برابری می کند. اجزایی همچون مین برد، برد پاور، برد تی کان، تیونر، آمپلی فایر و بک لایت قابل تعمیر هستند.

یعنی تلاش تعمیرکاران، ترمیم آنهاست با این  حالا گاهی هم شدت آسیب دیدگی آنها بالا بوده و باید تعویض گردند. در صورت تعویض قطعه، قیمت آن قطعه نیز به هزینه نهایی تعمیرات اضافه می گردد. در هر صورت تا زمانی که تلویزیون شما توسط یک تعمیرکار با تجربه و ماهر بررسی نشود، نمی توان در مورد هزینه و قیمت تعمیرات آن نظر مشخصی داد.

مشکلات رایج تلویزیون کدام اند و چطور برطرف می شوند؟

دیر روشن شدن تلویزیون

معمولا تلویزیون زمانی با تاخیر روشن می شود که پاور آن آسیب دیده باشد. در این شرایط خازن ها آسیب دیده اند و باید هرچه زودتر تعویض گردند. البته احتمال خرابی چوک های ورودی هم وجود دارد.

تعمیرکار پس از شناسایی منشأ اصلی ایراد، آن را به شکل درست برطرف می کند. ممکن است نیاز به تعویض خازن های آسیب دیده باشد و یا لازم باشد که چوک های ورودی تعویض گردند. هزینه تعمیر تلویزیون Samsung و دیگر برندها در این شرایط چندان بالا نیست و شامل قیمت خازن های جدید می گردد.

داغ شدن تلویزیون

داغ شدن تلویزیون و دلایل و نحوه ترمیم آن بستگی به مدل دستگاه دارد. تلویزیون های ال سی دی به دلیل استفاده از لامپ های فلورسنت داغ می شوند. اما ال ای دی ها به دلیل بهره مندی از بک لایتی با لامپ LED، به ندرت دچار چنین ایرادی می شوند.

این مشکل در تلویزیون های پلاسما بسیار رایج تر است و علت آن، تولید نور در پلاسما توسط پیکسل های نمایشگر است. پنل، لامپ های بک لایت و پیکسل ها قطعاتی هستند که هنگام داغ شدن تلویزیون بررسی شده و در صورت نیاز، تعمیر یا تعویض می گردند.

خاموش شدن تلویزیون ال جی

خاموش شدن تلویزیون به صورت ناگهانی معمولا به دلیل خرابی مین برد، فرسودگی قطعات برد اصلی، استفاده از کابل HDMI نامرغوب، فلش مموری یا هارد اکسترنال ویروسی، نوسان برق و خرابی آی سی برد پاور و ... ایجاد می شود. در این شرایط ممکن است نیاز به تعویض برد باشد که در این صورت هزینه تعمیر تلویزیون LG و سایر برندها کمی بیشتر خواهد بود.

صدا نداشتن تلویزیون

برخی از کاربران تلویزیون های ال سی دی یا ال ای دی بعضا با مشکل صدا نداشتن تلویزیون و یا قطع شدن صدای این دستگاه مواجه می شوند. معمولا برای عیب یابی و رفع این ایراد، اول اسپیکر بررسی می شود.

باید مطمئن شد که اسپیکرها به درستی کار می کنند. پس از آن تعمیرکار سراغ مین برد می رود تا بخش های مربوط به صدا را در آن بررسی کند. معمولا با تعمیر یا تعویض برد اصلی و یا ترمیم اسپیکرها مشکل برطرف می شود.

سیگنال نداشتن تلویزیون

کیفیت و محل نصب آنتن، مشکلات شبکه های دیجیتال، وجود مانع در مسیر گیرنده و یا خرابی تیونر در تلویزیون های دیجیتال و عواملی از این دست، موجب قطع شدن سیگنال تلویزیون می شوند.

گاهی هم اپراتورها ایراد دارند و سیگنال ها به طور کلی قطع شده اند. اگر مطمئن شدید که آنتن درست نصب شده و مشکل از شبکه اصلی نیست، بهتر است برای عیب یابی و رفع این مشکل به صورت درست و اصولی با یک مرکز مجاز تعمیرات تلویزیون تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما