شناسهٔ خبر: 43627518 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به خاطر جریحه دار کردن احساسات عراقی‌ها؛

پارلمان عراق خواهان پیگرد حقوقی نماینده تونسی شد

بغداد - ایرنا- پارلمان عراق خواهان پیگرد حقوقی یک نماینده تونسی شد که با حمایت از «عزت الدوری» معاون صدام که سه روز پیش مُرد، احساسات قربانیان جنایات رژیم دیکتاتور سابق عراق را جریحه دار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «حسن الکعبی» نایب رئیس اول پارلمان عراق در جلسه پارلمان گفت: پارلمان عراق رفتار یکی از اعضای پارلمان تونس را در انتشار ویدئو و درخواست در آن برای قرائت فاتحه برای عزت الدوری فراری از چنگال عدالت که در قتل هزاران نفر از ملت عراق در دوره حکومت رژیم بعث جنایتکار دست داشت، محکوم می کند.

برخی منابع خبری عراقی پنجم آبانماه به نقل از سایت های نزدیک به حزب منحله بعث این کشور نوشتند که عزت الدوری از سرکردگان ارشد این حزب و معاون صدام مُرده است.

نایب رئیس اول پارلمان عراق در این جلسه که تا پاسی از چهارشنبه شب ادامه داشت، افزود: پارلمان عراق از اتحادیه پارلمان های عربی و پارلمان تونس می خواهد که رفتار این نماینده تونسی را محکوم کند که به احساسات هزاران قربانی و شهدای ملت عراق خدشه وارد کرده است.

وی همچنین گفت: پارلمان عراق از اتحادیه پارلمان های عربی و پارلمان تونس می خواهد که اقدامات حقوقی را علیه این نماینده اتخاذ کند.

نایب رئیس اول پارلمان عراق از وزارت خارجه کشورش نیز خواست تا یادداشت محکومیتی را به هیات دیپلماتیک تونس در عراق ارسال کند.

برچسب‌ها:

نظر شما