شناسهٔ خبر: 43627516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان| ترویج مکتب سلیمانی در بستر فضای مجازی در دستور کار قرار گیرد

گروه استان‌ها- معاون روابط عمومی و‌ تبلیغات سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: ترویج مکتب سلیمانی در بستر فضای مجازی در دستور کار قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حضرت امام خامنه‌ای فرموده‌اند «13 آبان روز بسیار مهمی است؛ به یک معنا روز دانش‌آموز است. به یک معنا روز استواری ملت ایران در مقابل ترفند استکبار است. آمریکا از رشد انقلابی دانش‌آموز ما بیمناک است».

هشتم آبان ماه یادآور حماسه جاویدان و قهرمانانه دلاور مردانی است که در عین صغر سن و سال، افتخارات بزرگی را برای نسل‌های آینده ایران اسلامی به یادگار گذاشته و به‌حق این روز به‌عنوان روز بسیج دانش‌آموزی نام گرفت.

در دوران پس از جنگ نیز بسیج دانش‌آموزی به‌عنوان میعادگاه تداوم دفاع همه‌جانبه دانش‌آموزان عزیز از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و با تصویب قانون تشکیل و توسعه بسیج دانش‌آموزی توسط مجلس شورای اسلامی با فعالیت‌های مناسب و متنوع خود عرصه دیگری از حیات خویش را به نمایش گذاشت و امروز نیز می‌بینیم که جوانان این مرزوبوم در قالب یک تشکل الهی با حضور فعال در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، علمی، اقتصادی، اجتماعی و سازندگی کشور این نقش برجسته خود را به بهترین نحو تداوم می‌بخشند.

امسال نیز شهادت سید شهدای مدافع حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام سردار قاسم سلیمانی، خون تازه‌ای در رگ‌های غیرت نسل نوجوان امروزی جوشانده است.

ازاین‌رو تبلور نوجوان مؤمن انقلابی و پای‌کار را بیش‌ازپیش می‌توان در نسل امروزی مشاهده کرد؛ به همین جهت هفته بسیج دانش‌آموزی، امسال باید هرچه باشکوه‌تر و عظیم‌تر و با هدف ایجاد معرفت و بینش بیشتر نسبت به انزجار از آمریکا و معرفی جنایت‌های آمریکا در حق مردم مظلوم و مستضعف جهان برگزار می‌شود.

دانش‌آموز انقلابی، دانش‌آموزی است که بداند چرا باید مرگ بر آمریکا بگوید و بداند مرگ بر آمریکا در چه جنبه‌هایی از زندگی او باید ظهور و بروز داشته باشد و این اهداف در ذیل شجره مقدس بسیج، به برکت خون پاک شهید سلیمانی، انشاء الله سریع‌تر و عمیق‌تر در میان نسل نوجوان امروزی رخ خواهد داد.

دانش‌آموزان 13 آبان ماه امسال طومار مجازی «آمریکای جنایتکار باید از منطقه برود» را امضا می‌کنند

مهدی دیابی معاون روابط عمومی و‌ تبلیغات سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های لازم و ضروری برای جلوگیری از ابتلای افراد اجتماع به این بیماری لازم است در نحوه اجرای برنامه‌های مختلف از شیوه‌های نوین استفاده شود.

وی با اشاره به آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی از امروز (هشتم آبان ماه) گفت: بسیج دانش‌آموزی نقش اثرگذاری در تقابل با خنثی‌سازی هجمه‌های فرهنگی که دشمنان به سمت قشر جوان و نوجوان نشانه رفته‌اند؛ دارد.

معاون روابط عمومی سپاه استان سمنان گفت: باید از ظرفیت بسیج دانش‌آموزی و آموزش‌وپرورش در راستای ترویج اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی به نحو مطلوبی استفاده شود.

دیابی استکبارستیزی را از اهداف و دستاوردهای انقلاب دانست و تبیین اهمیت این موضوع را در برهه کنونی برای قشر جوان و نوجوان بسیار مهم دانست.

وی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های که باید در بطن برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی گنجانده شود؛ ترویج مکتب سلیمانی در بستر فضای مجازی است تا دانش آموزان با این مکتب و شخصیت بزرگانی چون سردار حاج قاسم سلیمانی آشنا شوند.

مصطفی بقاییان رئیس بسیج دانش‌آموزی شهرستان سرخه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: برنامه‌ها و اقداماتی با توجه به شرایط موجود ویروس منحوس کرونا به همت حوزه بسیج دانش‌آموزی ولایت و اداره آموزش‌وپرورش شهرستان در هفته بسیج دانش‌آموزی برنامه‌ریزی‌شده است.

وی برگزاری «پویش آمریکا باید از منطقه برود» را از جمله برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی عنوان کرد و گفت: این پویش در فضای مجازی برگزار می‌شود و در این پویش دانش‌آموزان در بخش‌های متن نویسی با موضوع «چرا مرگ بر آمریکا؟»، پیام به سربازان آمریکایی (یک پیام تصویری به سربازان آمریکایی با موضوع خروج سربازان آمریکایی از منطقه و انتقام سخت خون شهید حاج قاسم سلیمانی)، نقاشی یا کاریکاتور و نماهنگ با موضوع استکبارستیزی و ترسیم جنایات آمریکا، اینفوگرافی از بیانات امام خمینی و مقام معظم رهبری و یا به تصویر کشاندن جنایات آمریکا در منطقه، هم‌صدا با حاج قاسم را از جمله برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در سطح شهرستان سرخه برشمرد.

رئیس بسیج دانش‌آموزی شهرستان سرخه عنوان کرد: تهیه پادکست صوتی با صدای دانش‌آموز و قرائت بخشی از وصیت‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی، برنامه سردادن شعار مرگ بر آمریکا (پویش همه باهم مرگ بر آمریکا) نیز به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

بقاییان افزود: در روز 13 آبان رأس ساعت 9 صبح هر دانش‌آموز می‌تواند با تهیه فیلم از خود در فضای عمومی مانند پشت‌بام منزل، حیاط، محله با صدای رسا مرگ بر آمریکا بگوید و در پویش همه باهم مرگ بر آمریکا شرکت کند و دانش‌آموزان باید کلیه آثار خود را به آدرس @hamshagerdii در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.

وی عنوان کرد: امضای طومار مجازی دانش‌آموزی: طومار مجازی دانش‌آموزی با شعار آمریکای جنایتکار باید از منطقه برود، در بستر فضای مجازی طراحی‌شده و در سایت beest.ir دانش‌آموزان با ثبت‌نام و نام خانوادگی خود، این طومار را امضاء می‌کنند.

رئیس بسیج دانش‌آموزی شهرستان سرخه از دیگر برنامه‌های تدارک دیده‌شده در طول هفته بسیج دانش‌آموزی در این شهرستان را ایجاد کانال استانی راهیان نور مجازی با توجه به احتمال تعطیلی سفرهای راهیان نور دانش‌آموزی در سال جاری عنوان کرد و گفت: کانال ویژه راهیان نور در سطح استان ایجاد و محتوای مناسب با سفر راهیان نور شامل معرفی مناطق، خاطرات شهدای بومی، روایتگری‌های دفاع مقدس برای دانش‌آموزان در کانال بارگذاری می‌شود.

بقاییان خاطرنشان کرد: انتشار بیانیه ضدآمریکایی از سوی مجمع علوی و فاطمی حوزه بسیج دانش‌آموزی ولایت شهرستان، اهدای حکم و نشان بسیج دانش‌آموزی به فرماندهان واحدهای پیشگام بسیج دانش‌آموزی و جمع‌آوری آثار ویژه‌برنامه گرامیداشت چهل‌سالگی دفاع مقدس از دیگر ویژه‌برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی است.

وی خاطرنشان کرد: گلباران گلزار شهدا توسط رؤسای کمیته پشتیبانی و هماهنگی بسیج دانش‌آموزی و فرماندهان واحدهای پیشگام با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در هفته بسیج دانش‌آموزی در دستور کار قرار دارد.

رئیس بسیج دانش‌آموزی شهرستان سرخه عنوان کرد: معرفی شهدای دانش‌آموز و انتشار وصیت‌نامه، زندگی‌نامه و کلیپ‌های در رسانه‌ها و کانال‌های مدارس و برگزاری جلسه معارفه مربیان طرح امیدان امروز یاوران فردا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نیز از دیگر برنامه‌ها است.

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی به‌ویژه در بستر فضای مجازی برای آشناسازی نسل امروز با آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی نیاز جامعه امروز است.

متولیان امر فرهنگ و رسانه بدون شک در این مسیر نقش بسیار مهمی دارد و باید از تمام ظرفیت‌ها در راستای تقویت باورهای انقلابی استفاده شود تا دشمنان تیزچنگال به اهداف شوم خود دست نیابند.

گزارش از محترم امامی

انتهای پیام/363/ ع

نظر شما