شناسهٔ خبر: 43627094 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دولت خودخوانده قره‌باغ از کشته شدن ۱۱۱۹ نیروی خود خبر داد

آنچه «وزارت دفاع دولت خودخوانده قره‌باغ کوهستانی» خوانده می‌شود، در اطلاعیه‌ای از کشته شدن 1119 نیروی خود از ابتدای شروع درگیری‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نهاد موسوم به «وزارت دفاع» دولت خودخوانده قره‌باغ کوهستانی، امروز (پنجشنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ۳۲ روز گذشته (آغاز جنگ تا کنون) ۱۱۱۹ نیروی خود را در جریان درگیری‌ها و حملات هوایی و توپخانه‌ای از دست داده است.

این وزارتخانه در ادامه مدعی انهدام یک فروند پهپاد «بیرقدار» جمهوری آذربایجان بر فراز منطقه قره‌باغ شد. روز سه شنبه (شش آبان) نیز «جلال هاروتیان» وزیر دفاع دولت خودخوانده قره‌باغ به عله مجروحیت در خلال درگیری‌ها از سمت خود برکنار شد.

همزمان «فاهرام بوگوسیان» سخنگوی ریاست منطقه قره‌باغ نیز صبح امروز از شدت گرفتن درگیری‌ها در مناطق مختلف درگیری خبر داد و گفت که این درگیری‌ها بیشتر در استان «آسکران» و شهرهای استان «شوشی» و مناطق اطراف شهر «خان کندی» (استیباناکرت) در جریان است.

وبسایت ارمن‌پرس نیز نوشت که از بامداد امروز آژیرهای خطر بارها در شهر «خان ‌کندی» که مرکز منطقه قره‌باغ محسوب می‌شود، به صدا در آمده‌اند.

این درگیری‌ها در حالی است که آتش‌بس سوم نیز نتوانسته مانع آن شود. آتش بسی که صبح روز دوشنبه (پنج مهر) اعلام و دقایقی پس نقض شد. درگیری‌های نظامی در منطقه قره‌باغ کوهستانی از ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) آغاز شده است.

انتهای پیام/ص

نظر شما