شناسهٔ خبر: 43626971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر کوتاه از کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شمار جانباختگان کووید۱۹ استان به ۲۰۵ نفر رسیده ‌و شمار مبتلایان این بیماری سیر صعودی دارد.

صاحب‌خبر -

پرویز یزدان‌پناه در این باره افزود: هم اکنون ۳۳۹ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۵ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢١ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ هزار و ۶۷۶ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 یزدان پناه ابراز داشت: بسیاری از افراد با وجود زدن ماسک، بخاطر حضور در تجمعات (حتی در فضای باز) و نیز استفاده از آسانسور و حضور فضای بسته و محدود مانند دستشویی و اطاق پرو لباس و... مبتلا به کرونا می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه ‌و بویراحمد گفت: اگر ویروس در یک فضای بسته و محدود منتشر شود حتی با وجود روشن بودن فن تهویه؛ ممکن است دقایق طولانی در فضا مانده و افراد را آلوده کند.

وی خواستار استفاده عمومی از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی از یکدیگر(حدود ۲ متر)، شست و شوی مرتب دستها، ضد عفونی کردن دستگیره ها، کارت بانکی، کلید، تلفن همراه شد، همچنین عدم حضور در هر نوع تجمعی حتی تجمعات خانوادگی، پرهیز از سفر و رفتن به مکان های شلوغ و بسته، عدم حضور در مکان های پرخطر مانند مطب ها، کلینیک ها، موسسات پزشکی، بیمارستانها، بانک ها، دفاتر پیشخوان، وسایل نقلیه عمومی، خیابانهای شلوغ، پاساژها و مغازه های بدون تهویه مناسب و... را خواستار شد.


دستگیری سارقان منازل با اعتراف به ۶ فقره سرقت در یاسوج

فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد از دستگیری ۴ نفر سارق حرفه ای منازل با اعتراف به ۶ فقره سرقت و مقادیر زیادی اموال مسروقه از آنها خبر داد.

سرهنگ ً علی کرم بازیان ً اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره سرقت از منازل در سطح شهرستان بویراحمد موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی، با انجام تحقیقات پلیسی گسترده و گشت زنی های هدفمند ۴ سارق را شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند.

بازیان تصریح کرد: متهمان در بازجویی های اولیه به ۶ فقره سرقت از منازل در سطح شهرستان بویراحمد اعتراف و مقادیر زیادی اموال مسروقه از جمله یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی، ۶ عدد درب آهنی، ۲ عدد درب آلومینیومی، یک عدد آبگرمکن دیواری، ۱۰ عدد شیر آلات اهرمی، یک عدد کباب پز، ۳۱۰ عدد قلیان، ۵۰ کیلو گرم گردو، ۳۶۰ عدد فلاکس، ۴۰ دستگاه بخاری، ۲ دستگاه قهوه ساز، یک دستگاه آبمیوه گیری، ۶ عدد موتور یخچال، مقداری لوله و اتصالات سرویس بهداشتی، یک دستگاه همزن تخمه، ۲۰۰ عدد لامپ ال ای دی، فیوز برق، ۲۰۰ کیسه ذغال و ۱۱ عدد درب چوبی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه یک نفر مالخر در این رابطه دستگیر و یک دستگاه خودروی وانت و یک دستگاه موتورسیکلت متعلق به آنان نیز توقیف شد، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

محکومیت ۱۱ میلیاردی قاچاقچیان پارچه در یاسوج 

مدیرکل تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماموران انتظامی استان (اداره مبارزه قاچاق کالا و ارز) با همکاری ماموران انتظامی یکی از استان های همجوار، توانستند خودروی کامیون حامل کالای قاچاق را توقیف کنند.

 براتعلی صالحی افزود: ماموران در راستای اجرای طرح مبارزه با خودروهای حامل کالای قاچاق در محور مواصلاتی یاسوج به اصفهان به صورت نامحسوس این خودرو را شناسایی کردند.

صالحی تصریح کرد: پس از بازرسی کامیون، مقادیر زیادی کالای قاچاق خارجی به مقدار ۱۸۲ طاقه پارچه کشف و ضبط کردند و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی عنوان کرد: رئیس شعبه دوم تعزیرات  پس از دریافت گزارش، تحقیقات و استعلامات خود را آغاز کرد.

صالحی بیان کرد: شعبه دوم بدوی با محرز شدن تخلف از سوی متهمان علاوه بر ضبط کالای مکشوفه  به محکومیت مبلغ بیش از ۱۱ میلیارد ریال در حق صندوق محکوم کردند.

نظر شما