شناسهٔ خبر: 43626881 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

۱۵۰ میلیارد ریال برای آسفالت راه‌های روستایی مهاباد هزینه شد

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: امسال در قالب طرح "ابرار" در مجموع ۲۱.۵ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان با ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه بهسازی و آسفالت شد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: امسال در قالب طرح "ابرار" در مجموع ۲۱.۵ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان با ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه بهسازی و آسفالت شد.

به گزارش تین نیوز، محسن خادمی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در قالب طرح ابرار راه روستاهای "سویناس" و "ماژگه" به طول ۵.۱ کیلومتر، "یارعلی" به طول ۳.۶ کیلومتر، "آفان" به سه کیلومتر، "ابراهیمه" ۴.۱ و "سلوک" به طول ۵۰۰ متر آسفالت شده و راه روستاهای "خاتون‌خاس" به طول ۲.۲ کیلومتر،"سیجان‌بلاغ"به طول سه کیلومتر و "تیکانلوجه" به طول ۷۰۰ متر بهسازی شد.

وی اضافه کرد: طرح "اقدام ملی برای راه‌های اولویت دار روستایی" با عنوان طرح "ابرار" از اواسط سال گذشته در آذربایجان‌غربی به عنوان یکی از استان های پایلوت کشور، وارد فاز اجرایی شد و در قالب آن راه‌های روستایی بهسازی و استانداردسازی می‌شوند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: در قالب این طرح راه‌های روستایی با اهمیت جاده درجه ۲ به عرض هفت متر شامل ۵.۵ متر آسفالت و ۲ شانه خاکی در ۲ طرف جاده در مجموع به عرض ۱.۵ متر احداث و برای احداث هر کیلومتر آن در مجموع هفت میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی افزود: امسال علاوه بر طرح راهسازی "ابرار" ۲ محور روستایی "آغاسور" به طول ۳.۷ کیلومتر و راه روستای "دولپمو" به طول ۲.۸ کیلومتر شن‌ریزی شد و پاکسازی و بسترسازی چهار دهنه پل روستاهای "آمید"، "گاومیشان"، "کولتپه" و "چوارگاه" نیز انجام شد.

"خادمی" با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۷ درصد راه‌های روستایی مهاباد آسفالت است گفت: این شهرستان با۱۹۶ روستا در مجموع دارای۶۰۱ کیلومتر راه روستایی است که از این مقدار راه ۱۱۰ روستا به طول ۳۴۰ کیلومتر آسفالت است.

وی افزود: راه دسترسی به ۸۶ روستای این شهرستان به طول ۲۶۱ کیلومتر نیز شوسه است و مهاباد از این لحاظ در بین شهرستان‌های همجوار از جمله نقده، پیرانشهر و اشنویه دارای بیشترین راه روستایی شوسه و خاکی است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، سه راهداری ثابت در روستاهای "کیتکه" (گردنه جواله‌ره‌شان)، "کله‌گاوی" ( گردنه زمزیران) در مسیر مهاباد - سردشت و "قره‌بلاغ" (مسیر مهاباد - بوکان) و ۲ راهداری سیار در "آفان" و "شیخان" در مهاباد فعال است.

وی افزود:  ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

مهاباد دارای بیش از ۸۴۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما