شناسهٔ خبر: 43626807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

استاندار قم:

برنامه های توسعه ورزش همگانی بر اساس شرایط کرونایی بروز شوند/ تصویب طرح حمایت از ورزش همگانی جانبازان و معلولین درقم

استاندار قم با اشاره به شیوع کرونا طی یک سال گذشته اظهار کرد: برنامه های توسعه ورزش همگانی بایستی بر اساس شرایط کرونایی روزآمد شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش وجوانان استان قم، بهرام سرمست استاندار قم در جلسه شورای ورزش همگانی استان قم طی سخنانی ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع، اظهار کرد: تشکیل جلسه شورای ورزش همگانی در این شرایط را به دلیل اهمیت سلامت مردم و نشاط اجتماعی است.
استاندار قم با اشاره به شیوع کرونا افزود: برنامه های توسعه ی ورزش در جامعه باید طبق بخش نامه ها روزآمد شده و شکل اجرای آن بر اساس مقتضیات استان تغییر کند.
سرمست راهکارهای ارائه شده از سوی ورزش و جوانان در راستای توسعه ورزش همگانی را مورد توجه قرار داد و گفت: بایستی این برنامه ها با اظهارنظرهای کارشناسی تدوین شده و سهم دستگاه های دولتی در این راستا مشخص شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حمایت از ورزش جانبازان و معلولین استان قم خاطرنشان کرد: کلیات طرح حمایت از ورزش همگانی جانبازان و معلولین در این جلسه تصویب می شود؛ با این حال نحوه ی اجرا و عملیاتی شدن آن نیز بایستی مورد پیگیری قرار بگیرد.
سرمست مناسب سازی و آماده سازی مبلمان شهری و اماکن عمومی برای حضور معلولین را یک ضرورت و نشان دهنده توسعه یافتگی شهرها دانست و بر توجه مسئولان مربوطه به این موضوع تاکید کرد .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تغییر نگرش در رابطه با چاقی کودکان اظهار کرد: دستگاه های مسئول بایستی در سطح استانی بخشنامه های ملی در راستای کاهش اضافه وزن کودکان و نوجوانان را اجرایی کنند.
استاندار قم با اشاره به محوریت آموزش و پرورش در رابطه با بحث کنترل چاقی با توجه به جامعه هدف مشخص شده گفت: دستگاه های دیگر نیز بایستی در بحث غربالگری و کنترل چاقی ، آموزش و پرورش را حمایت کنند.
وی همچنین کاهش استفاده از قند در دستگاه های دولتی را خواستار شد و تصریح کرد: در این راستا بایستی فرهنگ سازی لازم صورت پذیرد.
استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای توسعه ورزش همگانی، بهره گیری از فضاهای ورزشی آموزش و پرورش و پیشگیری از اضافه وزن کودکان و نوجوانان از مصوبات این جلسه بودند.

نظر شما