شناسهٔ خبر: 43626223 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

مشکلات آیفون ۱۲ افشا شد

آخرین تحولات در دنیای تلفن‌های همراه هوشمند را در اخبار روز استارتاپی و فناوری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش بورس نیوز؛ در خبری از اکوسیستم استارتاپی و فناوری کشور، سایت دیجیاتو به جای خالی ایران در فهرست ۵۰ استارتاپ برتر خاورمیانه از نظر جذب سرمایه پرداخته است.

در این گزارش آمده که نشریه «فوربس» فهرستی از ۵۰ استارتاپ برتر خاورمیانه را منتشر کرده که با وجود بحران کرونا در سال ۲۰۲۰، موفق به جذب حدود یک میلیارد دلار سرمایه شده‌اند. در این فهرست اما اثری از استارتاپ‌های ایرانی دیده نمی‌شود.

در بین کشورهای خاورمیانه، امارات از فعال‌ترین اکوسیستم استارتاپی برخوردار است و دفتر مرکزی ۳۳ شرکت از فهرست مذکور در این کشور قرار گرفته است. رتبه‌های دوم و سوم نیز به ترتیب با ۷ و ۴ نماینده به عربستان و مصر اختصاص دارد. اردن، لبنان و کویت نیز روی هم رفته میزبان ۶ شرکت برتر این لیست هستند.

صف‌های طولانی خرید آیفون 12
دنیای فناوری هنوز تحت تاثیر رونمایی شرکت اپل از آیفون 12 و اخبار مربوط به احتمال معرفی زودهنگام محصولات جدید سامسونگ قرار دارد.

در همین رابطه سایت دیجیاتو، به نخستین مشکلات آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو اشاره کرده است؛ ریزش رنگ فریم و ترک‌ خوردن پنل پشتی. بلاگری به نام «لی فنگ» تصاویری از آیفون ۱۲ را در فروشگاه رسمی اپل منتشر کرده است که با نگاه به این تصاویر متوجه می‌شویم، رنگ بخشی از فریم آن ریخته که علت آن باید استفاده بیش از آن توسط بازدیدکنندگان باشد.

یکی از افشاگران مطرح دنیای فناوری به نام «مکس وینباخ» نیز، تصاویر و ویدیوهایی از آیفون ۱۲ پرو خود را منتشر کرده که پنل پشتی آن، بدون هیچ دلیلی ترک خورده است.

این مشکلات اما مانع از صف‌های طولانی برای خرید آیفون ۱۲ در گوشه‌و‌کنار دنیا نشده است. بر اساس گزارشی در سایت زومیت، حتی شیوع ویروس کرونا نیز نتوانست مردم را در کشورهای مختلف، از جمله استرالیا و ژاپن، از ایستادن در صف برای خرید آیفون منصرف کند.

این سایت همچنین در گزارشی دیگر از دنیای فناوری نوشته است که براساس اطلاعات فاش‌شده، احتمال عرضه‌ گوشی جدید سامسونگ به‌نام گلکسی اف ۱۲ یا گلکسی اف ۱۲ اس در آینده نزدیک بسیار زیاد است.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظر شما