شناسهٔ خبر: 43626050 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

واشنگتن خبر داد:

راهکار فنی برای دستیابی ترکیه به سامانه‌های اس- ۴۰۰ وجود ندارد

دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی و نظامی گفت که هیچ راهکار فنی برای در اختیار داشتن سامانه موشکی اس- ۴۰۰ توسط ترکیه وجود ندارد و آنکارا نباید از این سامانه استفاده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «کلارک کوپر»، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی و نظامی گفت که هیچ راهکار فنی برای در اختیار داشتن سامانه موشکی اس-‌۴۰۰ توسط ترکیه وجود ندارد و آنکارا نباید از این سیستم استفاده کند.

کوپر در بیانیه مطبوعاتی با بیان اینکه آمریکا و ترکیه سال گذشته در مورد این موضوع بحث کرده‌اند، افزود: «ما با آ‌ن‌ها به توافق برای حل اختلاف نرسیده‌ایم.»

دستیار وزیر خارجه آمریکا افزود: «چند گزینه مناسب برای ترکیه پیشنهاد شده است که خواسته‌های آنکارا را برای تضمین پدافند هوایی این کشور مورد توجه قرار داده است.»

 وی خاطرنشان کرد: «هیچ‌کس در آمریکا و ناتو لزوم پاسخ به نیازهای پدافند هوایی را انکار نمی کند. اما آنکارا به درخواست آمریکا مبنی بر عدم استفاده از  سامانه اس-‌۴۰۰ پاسخ نداد که باعث شد ما ترکیه را کلا از برنامه تولید جنگنده نسل پنجم اف- ۳۵  آمریکا کنار گذاریم.»

کوپر در پایان گفت: «برای یافتن راه حل و از بین بردن تناقض‌ها، ترک‌ها باید اقداماتی را اتخاذ کنند یعنی سامانه اس-۴۰۰ را فعال نکنند.»

 وی درباره اینکه آمریکا چه اقداماتی را برای مقابله با ترکیه در صورت استفاده از این سامانه اتخاذ خواهد کرد، توضیحی نداد.

 

نظر شما