شناسهٔ خبر: 43625817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساخت ۱۴۰ واحد مسکونی ویژه اقشار آسیب پذیر در شهرستان رستم آغاز شد

شیراز - ایرنا- ساخت ۱۴۰ واحد مسکونی ویژه اقشار آسیب پذیر در شهرستان رستم آغاز شد ، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و ۳۰۰ میلیون ریال وام بلا عوض از سوی بنیاد مسکن استان فارس به متقاضیان ساخت مسکن حمایتی و مددجویی اعطا می شود.

صاحب‌خبر -

عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس روز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی طرح عملیات ساخت مسکن محرومین شهرستان رستم اعلام کرد : این بنیاد مصمم به احداث ۳۵۰۰ واحد مسکن مددجویان و خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی و متقاضیان آسیب پذیر است و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و ۳۰۰ میلیون ریال وام بلا عوض به متقاضیان ساخت اعطا می کند.

 زمانی دراین مراسم افزود: ساخت این واحد های مسکونی در قالب تفاهم نامه موجود با سازمان برنامه و بودجه انجام می شود.

وی اضافه کرد: احداث ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومین در استان فارس با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در ماههای گذشته  آغاز شد و این موضوع نوید خانه دار شدن طیف وسیعی از افراد بی بضاعت از جمله مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در این استان است.

وی با بیان اینکه  بنیاد مسکن با اولویت دادن به احداث این واحد های مسکونی در راستای عمل به آموزه های معنوی که این بنیاد بر پایه آن استوار است تلاش می کند افزود: همه تلاش ها و کوشش ها معطوف به آن است که تا پایان امسال این طرح  به سرانجام مطلوب برسد.

زمانی افزود: احداث این نوع سرپناه ویژه خانوارهایی است که در سال های گذشته نتوانسته اند از تسهیلات و امکانات مسکن بهره مند باشند ، بنیاد مسکن تلاش می کند تا از همه ظرفیت های قانونی برای خانه دار شدن این اقشار که شریف ترین اقشار جامعه ما هستند استفاده نماید.

وی ادامه داد: مسکن از جمله نیازهای اصلی افراد جامعه است و در قانون اساسی نیز به تامین مسکن و لزوم مشارکت دستگاه‌های مسوول توجه شده و به آن جایگاه خاصی داده شده است ، این مساله در جامعه ما همواره مورد توجه است اما از مشکلات جدی جامعه قلمداد می شود.

حجه الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان رستم نیز در این مرسم با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن خواستار شتاب بخشی به عملیات ساخت سرپناه و مسکن برای محروان و اقشار آسیب پذیر و مددجویان شد و گفت: باید از همه ظرفیت های قانونی در این زمینه بهره گیری شود .

 خسرو کشتگر مدیر بنیاد مسکن شهرستان رستم هم با ارائه گزارشی از فعالیت های توسعه روستایی و محرومیت زدایی در این شهرستان اظهار داشت : بنیاد مسکن در گام نخست ۱۴۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان و اقشار آسیب پذیر در این شهرستان احداث می کند ، برای احداث این واحد های مسکونی ۴۲ میلیاد ریال اختصاص یافته و با شمارش واحد هایی که از پیشتر متقاضی بوده اند ۲۰۴ پروانه ساخت صادر شده است.

 مدیر بنیاد مسکن شهرستان رستم خاطر نشان کرد: ۱۵۵ متقاضی مسکن از اقشار آسیب پذیر ، ۱۹ متقاضی تحت پوشش بهزیستی و ۲۵۷ متقاضی نیز تحت پوشش کمیته امداد هستند.

شهرستان رستم در فاصله ۱۴۳ کیلومتری غرب استان فارس قرار دارد.

نظر شما