شناسهٔ خبر: 43625806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

۳۱ واحد صنفی بی اعتنا به پروتکل های بهداشتی در کرمان پلمب شد

کرمان - مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ۶ هزار و ۵۹۴ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی کرمان به عمل آمده که منجر به تعطیلی ۳۱ واحد صنفی شده است.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا گلزاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف بیان داشت: کار نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف بر عهده اتاق اصناف، سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی است.

وی افزود: عمده نظارت دانشگاه علوم پزشکی بر صنوفی مانند مواد غذایی، بهداشتی، دارویی و… است اما نظارت بر اصناف دیگر مثل پارچه‌فروشی، پوشاک و… توسط اتاق اصناف و اداره صمت انجام می‌شود.

گلزاری با اشاره به عملکرد بهداشت محیط از تاریخ ۲۱ مهرماه لغایت ششم آبان گفت: طی این مدت همکاران ما ۶ هزار و ۵۹۴ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به عمل آورده‌اند که در نهایت منجر به صدور تعدادی اخطار، معرفی ۱۸۵ مورد به مراجع قضائی و تعطیلی ۳۱ واحد صنفی شده است.

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تاکنون شکایات بسیاری را که از طرف مردم به این اداره واصل شده رسیدگی کرده ضمن اینکه اگر در جایی صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند حتماً با آن برخورد جدی خواهد کرد.

مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: صنفی که در اثر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی با آن برخورد شده تا مدتی خوب عمل می‌کند ضمن اینکه بقیه اصناف هم وقتی مطلع می‌شوند و سعی می‌کنند پروتکل‌ها را رعایت کنند اما متأسفانه پس از مدتی دوباره وضعیت به روال سابق برمی‌گردند.

وی یادآور شد: در شرایط فعلی که کشور دچار مشکلات اقتصادی است ما سعی می‌کنیم تا با اصناف مدارا کنیم اما این امر موجب شده که تعدادی از اصناف سو استفاده کنند مثلاً در خصوص نان تاکید داشتیم به صورت بسته بندی عرضه شود، اما پس از مدتی که مجدد برای بازرسی مراجعه می‌کنیم مشاهده می‌شود که نان‌ها بدون بسته بندی بهداشتی در دسترس همه قرار دارد و متأسفانه پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود.

مدیر بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز داشت: در خصوص اصناف متخلف ما راسا اقدام می‌کنیم و پس از بازرسی و پلمب واحد مذکور پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی می‌شود.

گلزاری گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط، اصناف می‌توانند شکایات خود را از طریق شماره تماس ۱۹۰ بهداشت محیط حرفه‌ای به اطلاع ما برسانند این شماره به صورت کشوری است و از طریق اینترنت شکایات به شهرستان‌های مربوطه ارسال می‌شود و ما موظف هستیم ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت به شکایات رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: همچنین همشهریان می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه ۱۱۰ نیروی انتظامی و ۱۱۱ استانداری پیگیری کنند.

این در حالیست که در تماس شهروندان با ۱۱۰ نیروی انتظامی و ۱۱۱ استانداری برای اعلام تخفات بهداشتی اصناف، همکاری خاصی با آنها نشده است.

نظر شما