شناسهٔ خبر: 43625411 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نکات درباره طراحی، سایز، ابعاد و نمونه چاپ کارت ویزیت

کارت ویزیت یک کاغذ کوچک تبلیغاتی اما در عین حال بسیار پرکاربرد و مهم برای همه ما محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنابراعلام چاپ آقا، از آنجایی که دسترسی به این ابزار کاربردی، آسان و سریع و هزینه چاپ آن در مقایسه با دیگر محصولات تبلیغاتی پایین‌تراست در عموم محبوبیت بیشتری دارد.

برای اینکه کارت ویزیت شما بتواند به خوبی عمل کرده و مخاطبانتان را به سمت شما و تجارتتان سوق دهد بایستی به درستی طراحی و چاپ شود.

ما در ادامه شما را با استانداردهای لازم و نکات مهم برای داشتن یک کارت ویزیت مطلوب آشنا می‌کنیم.

طراحی کارت ویزیت

از آنجایی که کارت ویزیت هر شخص، نماینده او در مقابل دیگران و به عنوان راهی سریع و آسان برای تبادل اطلاعات با مخاطبان است، بنابراین باید اطلاعات خود را به گونه‌ای در آن قرار دهیم که به سرعت مخاطبین را با خود آشنا کرده و راه برقراری ارتباط را برایشان فراهم کنیم.

اگر بخواهیم نکات مهم برای طراحی یک محصول چاپی را مختصرا بیان کنیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

. نوشته‌هایی که بیان‌گر اطلاعات شما در کارت ویزیت هستند را باید با فونت و رنگ مناسب در معرض دید قرار دهید.

. همچنین توناژ رنگی، تصاویر و لوگویی که در طراحی استفاده ‌می‌کنید نیز بسیار مهم بوده و باید متناسب با نوع کسب و کار و تخصص شما انتخاب شوند.

. به هنگام ایجاد سند در نرم‌افزارهای طراحی از مد رنگی CMYK (مد مخصوص چاپ) و رزولوشن ۳۰۰ Dpi استفاده کنید. همچنین ابعاد مورد نظر محصول را در همان ابتدای ساخت سند به درستی وارد نمایید.

. فاصله‌ای را در حدود ۳ الی ۵ میلی‌متر تحت عنوان حاشیه امن از لبه‌های طرح قرار دهید تا در زمان برش کارت ویزیت پس از چاپ، از برش ناخواسته مطالب اصلی (متون، لوگو و تصاویر مهم) جلوگیری شود.

ابعاد و سایز کارت ویزیت

چاپ کارت ویزیت مانند دیگر محصولات چاپی می‌تواند در ابعاد و اشکال مختلفی همچون مستطیل، مربع و باریک طراحی و چاپ شود. اما در این میان چند سایز استاندارد و رایجی در بازار وجود دارد که مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد.

این ابعاد عبارت‌اند از: ۵/۵×۵/۸ سانتی‌متر برای کارت ویزیت مستطیل، ۵/۴×۵/۸ سانتی‌متر برای کارت ویزیت باریک و ۵/۵×۵/۵ سانتی‌متر برای کارت ویزیت مربع.

انواع و نمونه کارت ویزیت

گذشت زمان، گسترش تکنولوژی و نیازهای متقاضیان به تنوع محصولات چاپی، همگی موجب تحولات عظیمی در صنعت چاپ و طراحی محصولات مختلف همچون کارت ویزیت شده است.

از این رو امروزه کارت ویزیت های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند که هر کدام پاسخگوی نیازهای کسب و کارهای گوناگونی هستند. از جمله این کارت ویزیت ها می‌توان به کارت ویزیت در اشکال مختلف همچون کارت ویزیت مستطیل، کارت ویزیت مربع، کارت ویزیت باریک، کارت ویزیت های لوکس و کارت ویزیت های متنوع در جنس‌ها و کاغذهای جذابی همچون کارت ویزیت مات، براق، کارت ویزیت بافت دار، کارت ویزیت ساده و کارت ویزیت های استاندارد و معمولی اشاره کرد.

کارت ویزیت خاص

در کنار کارت ویزیت هایی که ذکر شد نوع دیگری وجود دارد که از آن‌ها به عنوان کارت ویزیت های خاص و لوکس یاد می‌شود. این نوع کارت‌ها از کاغذهایی با جنس متفاوت‌تر و در برخی موارد همراه با برش و قالب‌های مخصوص هستند.

کارت ویزیت طلاکوب، نقره‌کوب، کارت ویزیت مشکی، کارت‌های ضخیم کلاسیک و ضخیم بافت دار از جمله کارت ویزیت های خاص و لوکس محسوب می‌شوند.

طراحی این نوع کارت ویزیت ها می‌تواند خیلی گسترده‌تر و متفاوت‌تر باشد. بنابراین اگر به دنبال یک تفاوت بارز هستید بهتر است که یک کارت ویزیت خاص با طراحی مخصوص به خود همراه با چاپ لوکس را انتخاب نمایید.

نحوه چاپ کارت ویزیت

پس از آن که طراحی کارت ویزیت شما به اتمام رسید مرحله بعدی، چاپ آن است. نحوه چاپ کارت ویزیت و مواد اولیه‌ای که برای آن استفاده می‌شود به طور مستقیم بر کیفیت نهایی آن تاثیر می‌گذارند. از این رو چاپخانه‌ای که محصول خود را به آن می‌سپارید باید مجهز بوده و ناظران چاپ مجربی را دارا باشد.

طراحی و چاپ کارت ویزیت در چاپ آقا

چاپ آقا به عنوان یک مجموعه پیشرو در صنعت چاپ و طراحی به صورت آنلاین، با حضور تیمی متشکل از افراد متخصص در زمینه‌های چاپ و طراحی محصولات مختلف و با استفاده از دستگاه‌های چاپ دیجیتال و چاپ افست در چاپخانه مجهزی که دارد توانسته است تحولی عظیمی در صنعت چاپ و طراحی ایجاد کند.

این مجموعه با هدف ارتقاء و بهبود روزانه و همچنین جلب هرچه بیشتر رضایت تمامی مشتریان خود در سراسر ایران علاوه بر خدمات چاپی که ارائه می‌دهد در وب‌سایت خود بستر آنلاینی را تحت عنوان ابزار طراحی آنلاین چاپ آقا فراهم کرده، تا شما مشتریان عزیز بتوانید در هر لحظه و هرجا خودتان با سلیقه شخصی‌تان کارت ویزیت مورد علاقه خود را طراحی کرده و پس از آن در مسیر چاپ توسط این مجموعه قرار دهید.

بدین صورت که با ورود به این ابزار شما می‌توانید یکی از انواع طرح‎های جذاب و متنوع چاپ آقا را انتخاب کرده و پس از اعمال تغییرات و درج اطلاعات شخصی خود به طراحی کارت ویزیتتان خاتمه دهید.

از دیگر محصولات چاپی که در این ابزار طراحی قرار دارند می‌توان به سربرگ، تراکت، بروشور، استند، رول آپ، کارت دعوت و پستال، پاکت، لیبل، زیر لیوانی و ... اشاره کرد.

البته اگر تمایل داشته باشید تا طراحی کارت ویزیت و دیگر محصولات چاپی خود را به دست طراحان حرفه‌ای بسپارید، گرافیست‌های چاپ آقا پاسخگوی شما خواهند بود تا در نهایت یک محصول چاپی با کیفیت و جذابی را به شما مشتریان عزیز ارائه دهند.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما