شناسهٔ خبر: 43625402 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس حماس: تحقق وحدت ملی هدف راهبردی ماست

تهران – ایرنا - «یحیی السنوار» رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی نامه‌ای به ۵ هزار شخصیت فلسطینی، تحقق وحدت ملی میان فلسطینیان را هدفی راهبردی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، السنوار تأکید کرده است که موضع همیشگی حماس لزوم اتحاد میان فلسطینیان بوده است و این جنبش تحقق وحدت ملی را یک هدف راهبردی می‌داند.

رییس حماس در این نامه ضمن تشریح دیدارهای اخیری که میان گروه های فلسطینی صورت گرفته است، نسبت به حجم خطراتی که مسأله فلسطین و آرمان ملت فلسطین را تهدید می کند، هشدار داده و خواستار مقابله همه جانبه گروه ها و اقشار مختلف جامعه فلسطین با توطئه معامله قرن، موضوع اشغال کرانه باختری و مسأله سازش شده است.

وی همچنین شخصیت های فلسطینی را به حمایت از وحدت ملی با مواضع تأثیرگذار خود در جامعه فراخواند و تأکید کرد، مرحله آینده شامل دیدارهای بیشتری خواهد شد که همبستگی تلاش‌های ملی و مردمی را می‌طلبد.

السنوار تأکید کرده است که رهبری حماس در قلب و مرکز تمام تلاش‌ها و مواضع ملی-فلسطینی است که توطئه‌های اشغال اراضی و عادی‌سازی را مردود می‌داند و از همه کسانی که با دشمن مقابله می کنند حمایت می کند.

نشست رهبران گروه‌های فلسطینی پیش از این نیز ۱۲ شهریورماه با حضور مقام‌های ارشد فلسطینی از جمله "اسماعیل هنیه" رییس دفتر سیاسی حماس در بیروت برگزار شده بود.

جنبش‌های حماس و فتح در سوم مهر ماه در رابطه با نتایج دیدارها و مذاکرات هیأت‌های دو جنبش در ترکیه بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

این دو جنبش اعلام کردند که به رویکرد و نگرشی که مورد توافق در رابطه با پیشبرد گفت‌وگوهای ملی با مشارکت تمامی جریان‌ها و گروه‌های فلسطینی است، دست یافتند.

برچسب‌ها:

نظر شما