شناسهٔ خبر: 43625188 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عارف باقرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

کشف راهکار مناسب برای مقابله با کرونا را به کل مردم دنیا تبریک می‌گویم!/ ظاهرا جامعه والیبال دیگر به کرونا مبتلا نخواهند شد

فریبا جلیل‌خانی

سرمربی تیم والیبال هورسان رامسر گفت: کشف راهکار مناسب برای مقابله با کرونا را به کل مردم دنیا تبریک می‌گویم , ظاهرا جامعه والیبال دیگر به کرونا مبتلا نخواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ عارف باقرزاده، سرمربی تیم والیبال هورسان رامسر، درباره شکل جدید برگزاری رقابت‌های لیگ عنوان کرد: قبل از هر چیز پیدا کردن راهکار برای مقابله با ویروس کرونا را آن‌هم توسط جامعه والیبال کشورمان نه تنها به هموطنان بلکه به کل دنیا تبریک می‌گویم.‌ ظاهرا با این شیوه برگزاری دیگر ویروس به سراغ والیبال نخواهد آمد. فدراسیون جلسه هم‌اندیشی برگزار کرد و تنها باشگاه و مربی که با این روش مخالف بود هورسان بود و برای مخالفت‌مان هم دلیل و منطق داشتیم اما چون تنها بودیم نتوانستیم ثابت کنیم.

او ادامه داد: هیچ تضمینی وجود ندارد در این روش بازیکن‌ها کرونا نگیرند. اتفاقا به نظر من در بیشترین جایی که احتمال ابتلا به ویروس وجود دارد هتل‌ها هستند. ما در نحوه رفت و برگشت کلا ۲۱ شب در هتل می‌ماندیم ولی الان با این نحوه فقط برای مرحله رفت ۱۵ شب در آنجا هستیم، در کنار آن اگر فقط یکی از بازیکن کلیدی ما هم چه آسیب ببیند و چه به کرونا مبتلا شود برای چند بازی ما این بازیکن را از دست می‌دهیم اما در رفت و برگشت شاید فقط دو یا یک بازی در کنار تیم نبود. 

باقرزاده افزود: ما المپیک را در پیش داریم، رزق و روزی همه ما از این طریق است، وقتی مسابقات متمرکز باشد، تماشاگر هم که نداریم، پخش تلویزیونی که مانند فصول گذشته نیست همه ما و به ویژه باشگاه‌های خصوصی آسیب می‌بینند. باید همه این‌ها را بسنجید و بعد تصمیم گرفت. من همچنان معتقدم بهتر بود رفت و برگشت برگزار شود و پلی‌آف را حذف کنیم اتفاقا در این شکل حساسیت و جذابیت هر دیدار هم بیشتر می‌شد، فوتبال ما رفت و برگشت است و پلی‌آف هم ندارد مگر جذاب نیست، والیبال  هم در دهه ۸۰ این مدل را تجربه کرده است ولی اینکه در این وضعیت چرا می‌خواهد پلی‌آف را داشته باشد منطقی نیست. 

سرمربی هوراسان رامسر با اشاره به پیشنهاد برخی تیم‌ها در خصوص حذف امتیاز‌های هفت بازی نخست گفت: تعداد محدودی از تیم‌ها این درخواست را داشتند که امتیازهای هفت هفته از بازی‌های انجام شده هم حذف شود و کلا لیگ را از اول استارت بزنیم که به نظرم این هم غیر منطقی است. باشگاه‌ها هزینه کردند و باید این امتیاز‌ها لحاظ شود که خوشبختانه این اتفاق هم رخ خواهد داد. 3/5

بیشتر بخوانید:

نظر شما