شناسهٔ خبر: 43625074 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تأکید بر نظارت دقیق بر اجرای رژیم ماسک در پایتخت روسیه

شهردار مسکو گفت: نظارت بر رعایت کامل رژیم استفاده از ماسک در امکان عمومی برای شهروندان روس دقیق خواهد بود و امیدواریم بدون نیاز به تعطیلی پایتخت، زنجیره شیوع ویروس کرونا را قطع کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی سوبیانین" شهردار پایتخت روسیه اعلام کرد، در نظارت بر رعایت کامل رژیم استفاده از ماسک در امکان عمومی در مسکو، هیچ گونه تسهیلی صورت نخواهد گرفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

روز گذشته سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه اعلام کرد که به دلیل افزایش میزان ابتلا به بیماری کووید-19 ، شهروندان روس موظف شده‌اند تا در مکان‌های مکان‌های عمومی، از جمله در وسایل حمل و نقل عمومی، فروشگاه‌ها، پارکینگ‌ها و آسانسورها ماسک بزنند.

شهردار مسکو همچنین گفت: «نتایج تدابیر اتخاذ شده طی دو هفته گذشته را می‌توان با احتیاط خوش بینانه خواند و امیدواریم بدون نیاز به تعطیلی کامل شهر، موفق به قطع زنجیره بیماری شویم و همه بخش‌های اقتصاد را فعال نگه داریم.»

سوبیانین تأکید کرد که میزان بستری در بیمارستان‌ها نیز تثبیت شده و در حال حاضر روزانه حدود یک هزار و 200 بیمار و رشد هفتگی 3 درصد است.

شهردار متذکر شد که اوضاع پایتخت پایدارتر شده و حفظ آن مهم است، البته این تنها با تلاش مشترک قابل انجام خواهد بود.

یک مقام وزارت بهداشت روسیه نیز یادآور شد، انتظار می‌رود که روند رشد شیوع کووید-19 در کشور ظرف سه هفته آینده کاهش یابد و پس از آن به احتمال زیاد، وضعیت تثبیت خواهد شد.

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در پایتخت روسیه شب گذشته اعلام کرد که طی یک روز، 66 بیمار مبتلا به ویروس کرونای دیگر در مسکو درگذشتند. در مجموع ، از ابتدای شیوع همه گیری، تا به امروز 6 هزار و 644 فرد مبتلا به کووید-19 جا خود را از دست داده و تعداد کل موارد آلودگی کشف شده در مسکو نیز به 409 هزار و 22 نفر رسیده است.

همچنین روز چهارشنبه، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در نشست آنلاین با اعضای کابینه دولت یادآور شد که صحبت درباره آغاز موج دوم ویروس کرونا در کشور زود هنگام است، ولی مقامات باید اوضاع در مناطق را تحت کنترل داشته باشند. وی همچنین خواستار اختصاص بودجه مضاعف برای مبارزه با افزایش شیوع این عفونت شد.

انتهای پیام/

نظر شما