شناسهٔ خبر: 43624511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سیر صعودی نگران کننده ویروس کووید ۱۹ در شهرستان بویراحمد/ چهار قربانی جدید در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید۱۹ استان به ۲۰۵ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۴ هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید ١٩ جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۳۳۹ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۵ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢١ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ هزار و ۶۷۶ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 وی اذعان داشت: امروز ۳۲۹ نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که درصد موارد مثبت حدود ۵۵درصد و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد(۶۳ درصد)، گچساران(۲۶ درصد) و دنا (۷درصد) می باشد و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بود.

دکتر یزدان پناه ابراز داشت: بسیاری از افراد با وجود زدن ماسک، بخاطر حضور در تجمعات (حتی در فضای باز) و نیز استفاده از آسانسور و حضور فضای بسته و محدود مانند دستشویی و اطاق پرو لباس و... مبتلا به کرونا می شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اگر ویروس در یک فضای بسته و محدود منتشر شود حتی با وجود روشن بودن فن تهویه؛ ممکن است دقایق طولانی در فضا مانده و افراد را آلوده کند.

وی خواستار استفاده عمومی از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی از یکدیگر( حدود ۲ متر)، شست و شوی مرتب دستها، ضد عفونی کردن دستگیره ها، کارت بانکی، کلید، تلفن همراه شد، همچنین عدم حضور در هر نوع تجمعی حتی تجمعات خانوادگی، پرهیز از سفر و رفتن به مکان های شلوغ و بسته، عدم حضور در مکان های پرخطر مانند مطب ها، کلینیک ها، موسسات پزشکی ، بیمارستانها، بانک ها، دفاتر پیشخوان، وسایل نقلیه عمومی، خیابانهای شلوغ، پاساژها و مغازه های بدون تهویه مناسب و... را خواستار شد.

46

نظر شما