شناسهٔ خبر: 43622528 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قربانعلی قائمی

نمایندگان با وجود سازوکار نظارت بر دولت، چرا توهین می کنند؟

محسن فرامرزی

یک عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: وقتی سازوکار مناسبی برای نظارت بر دولت وجود دارد چرا باید عده ای از نمایندگان مجلس روش توهین را به کار بگیرند؟

صاحب‌خبر -

قربانعلی قائمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: وقتی در کشور تفکیک قوا پذیرفته شده است، هرکس باید متناسب با وظایف و اختیاراتش عمل کند و به مردم پاسخگو باشد. وظیفه قوه مقننه، تصویب قوانین و نظارت بر عملکرد دولت است. قوه مجریه وظیفه اش اجرای قوانین و قوه مقننه هم مراقبت از اجرای قانون و برخورد با متخلفان است.

وی ادامه داد: در مجلس یازدهم نمایندگانی را می بینیم که به جای وضع قانون و پیگیری مطالبات مردم از دولت، از جملات و ادبیاتی استفاده می کنند که نه در حوزه اختیارات شان است و نه اخلاقی است. معلوم است آنها با به کار بردن این الفاظ به دنبال حل مشکلات مردم نیستند، بلکه دنبال مطرح کردن خود هستند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه  توهین به سایرین نشان دهنده شخصیت خود توهین کننده است، تصریح کرد: وقتی سازوکار مناسبی برای نظارت بر دولت وجود دارد چرا باید عده ای از نمایندگان مجلس روش توهین را به کار بگیرند؟ در نظارت سیستمی، خود سیستم بدون وجود دستگاه نظارتی مجزا، بر خورد می کند و نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت می کند. الان نمایندگانی با حداقل آرا در مجلس حضور دارند و  نظارت سیستمی هم در مجلس برای نحوه نظارت و قانونگذاری به درستی عمل نمی کند. در این شرایط برخی نمایندگان برای اینکه خود را عنصری تاثیرگذار و مهم جلوه دهند، از ادبیاتی استفاده می کنند که در حوزه وظایف نمایندگی نیست.

قائمی در پایان با اشاره به ضرورت وجود وحدت و همدلی میان قوا برای حل  مشکلات مردم، گفت: من منتقد ساختار جلسات سران قوا هستم زیرا نمی شود رقبایی که در انتخابات علیه یکدیگر صحبت کرده اند، در کنار هم قرار گرفته و ما انتظار همدلی و هماهنگی از  آنها داشته باشیم، این مکانسیم جواب نمی دهد.


انتهای پیام

نظر شما