شناسهٔ خبر: 43622088 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نهادهای جاسوسی ائتلاف سعودی پشت پرده ترور وزیر دولت نجات ملی یمن

وزارت کشور یمن با صدور بیانیه‌ای ضمن تشریح جزئیات شناسایی و هلاکت عاملان اجرای ترور وزیر ورزش دولت نجات ملی یمن گفت که نهادهای جاسوسی ائتلاف متجاوز سعودی پشت پرده ترور وزیر یمنی بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت کشور یمن با صدور بیانیه‌ای، جزئیات عاملان ترور وزیر ورزش و جوانان  دولت نجات ملی این کشور را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، در این بیانیه آمده است:« دستگاه‌های امنیتی با اشراف اطلاعاتی توانستند عاملان جنایت ترور حسن زید را شناسایی کنند که سازمان‌های جاسوسی کشورهای متجاوز علیه یمن در این جنایت، دخیل بودند.»

بر اساس این بیانیه، عاملان جنایت مزبور «یاسر احمد سعد جابر مثنی» راننده موتورسیکلت و عامل مستقیم تیراندازی «ابراهیم صالح عبدالله الجباء» بودند.

وزارت کشور یمن گفت که این دو مجرم را تا رسیدن به شهر «میفعه عنس» در استان ذمار تحت پیگرد قرار دادند و با محاصره مکان اختفایشان از آنها خواستند که تسلیم شوند؛ اما آنها اقدام به تیراندازی به سمت نیروهای امنیتی کرده و یک بمب دستی را به سمت نیروهای امنیتی پرتاب کردند که به زخمی شدن یکی از این نیروها منجر شد.

در ادامه بیانیه آمده است: «به دنبال این حادثه، نیروهای امنیتی با دو مجرم وارد درگیری شدند که در نتیجه آن، ابراهیم صالح عبدالله الجباء کشته شد و یاسر احمد سعد جابر، جراحت شدیدی برداشت و ساعتی بعد جان داد.»

وزارت کشور یمن گفت: «دستگاه‌های امنیتی اعلام می‌کنند که تحرکات هسته‌های وابسته به کشورهای متجاوز را با دقت بسیار و هوشیاری بالا دنبال می‌کنند و از هیچ تلاشی در دفع هر گونه نیتی برای ناامن کردن کشور فروگذار نیستند.»

در این بیانیه آمده است: «دستگاه‌های امنیتی تاکید می‌کنند که بازوی قوی ملت خود در مقابله با هر گونه اقدام خرابکارانه‌ای هستند که کشورهای متجاوز در پس آن هستند.»

انتهای پیام/م

نظر شما