شناسهٔ خبر: 43621327 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

هماهنگی بین اجزای دولت نیست/ برخی مردم هیچ بیمه‌ای ندارند

19 دی: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بخشی از جامعه نباید نسبت به بخش دیگر احساس بی‌عدالتی کند، گفت: دولت در عمل مرکز هماهنگی ندارد و هماهنگی بین اجزای دولت نیست.

صاحب‌خبر -

فاطمه محمدی؛ فروردین امسال پس از هشت سال قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری اجرا شد اما برای برخی افزایش حقوق صورت گرفت و عده‌ای دیده نشدند و این امر سبب اعتراض بخش گسترده‌ای از بازنشستگان شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده سه دوره‌ای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شاهین شهر به سؤال‌های ما در خصوص چرایی تفاوت حقوق بازنشستگان و تبعیض در تقسیم منابع ملی برای همه مردم جامعه پاسخ داد که مشروح گفت‌وگوی خبرنگار ما با وی در ادامه می‌آید:

• چرا برخی بازنشستگان دریافتی چند برابری نسبت به سایر بازنشستگان دارند؟

نوع رفتار دولت در خصوص پرداخت حقوق و مستمری به بازنشستگان باعث تبعیض و ایجاد چالش اجتماعی در میان ذینفعان در این موضوع شده و حالت تبعیض آمیزی پیدا کرده زیرا دولت حقوق پرداختی به بازنشستگان کشوری و لشکری را افزایش داده؛ در صورتی که دولت درآمد داشته باشد و بر این حقوق بیافزاید باعث خرسندی است اما اینکه دولت یک بخشی از بازنشستگان را می‌بیند و یک بخشی را نمی‌بیند جای اشکال است.

ما معتقدیم یک دولت در کشور داریم و برای هر تصمیمی باید همه افراد جامعه را ببینند در کنار بازنشسته‌های کشوری و لشکری، بازنشستگان تأمین اجتماعی را هم داریم اما آنان دیده نشدند.

هم ما صندوق فولاد و کارکنان بازنشسته ذوب آهن اصفهان و صنایع فولادی در کرمان و سایر استان‌ها را داریم که همگی محروم از همسان سازی حقوق هستند.

انتظار ما از دولت این است که جزیره‌ای تصمیم نگیرد و تصمیماتش برای همه مردم باشد؛ مردم معترض هستند که چرا نفت و درآمدهای عمومی به همه تعلق نمی‌گیرد.

همه مردم که بازنشسته و کارمند دولت و بیمه پرداز تأمین اجتماعی نیستند؛ برخی هیچ بیمه‌ای ندارند برخی دارای شرایط جسمی نامناسب هستند و شغلی ندارند و افرادی درآمد آنچنانی ندارند؛ دولت باید در برنامه‌ریزی‌ها به نحوی عمل کند که بخشی از جامعه نسبت به بخش دیگر احساس بی‌عدالتی نکند.

دلیل اصلی آن هم این است که دولت در عمل مرکز هماهنگی و مغز هماهنگ کننده ندارد هر بخشی مطابق میل خودش رفتار می‌کند و آن هماهنگی که باید بین اجزای دولت نیست.

نظر شما