شناسهٔ خبر: 43620800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز فصل جدید مواجهه با مشکلات توسط مراکز تحقیقاتی بسیج

معاون سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر لزوم فعالیت هوشمندانه مراکز تحقیقاتی تحت پوشش این سازمان،گفت: این مراکز فصل جدید برای مواجهه با مسائل پیش روی کشور و حل آن‌ها باز و آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حامد اقبالی در نشست هم اندیشی پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی فارس با تاکید بر لزوم فعالیت هوشمندانه مراکز تحقیقاتی تحت پوشش این سازمان، گفت: این مراکز فصل جدید برای مواجهه با مسائل پیش روی کشور و حل آن‌ها باز و آغاز کرده است.

اقبالی، با اشاره به راه‌اندازی مراکز تحقیقات و پژوهشی در حوزه‌های مختلف پزشکی، علوم انسانی، مهندسی، علوم پایه و دیگر بخش‌ها، یکی از اهداف این مراکز را حل مسائل مهم کشور عنوان کرد.

معاون تحقیقات و پژوهش بسیج دانشجویی کشور، بیان کرد: با هدایت دانشجویان به سوی مسئله محوری می‌توان حرکتی در نظامات دانشگاهی و علمی ایجاد شود.

او با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی فصلی نوین برای مواجهه با مسائل کشور و حل آن‌ها را باز و آغاز کرده است، افزود: این مراکز به صورت حرفه‌ای به حل مسائل و مشکلات کشور می‌پردازد و در این زمینه دستاورد‌های خوبی داشته ایم که مؤید تأثیر شایسته این حرکت علمی است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: مراکز تحقیقاتی این مجموعه فرصتی جدید در اختیار دانشجویان به ویژه دانشجویان بسیجی قرار می‌دهد و زیرساخت ورود بسیج دانشجویی در عرصه علم و فناوری را فراهم کرده است.

اقبالی با تاکید بر ضرورت شناسایی مسائل به صورت دقیق و استفاده از ظرفیت بدنه نخبگانی جامعه در این راستا، تصریح کرد: فعالیت مراکز تحقیقاتی باید هوشمندانه و همراه با اتخاذ راهبرد‌های صحیح باشد.

این مقام مسئول در سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی این سازمان علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی به تربیت نیروی انسانی و آموزش نیز می‌پردازد، بیان کرد: در این راستا به توانمندسازی نیرو‌ها و دانشجویان نیاز است.

او، آموزش دانش با رویکردی انتقادی به نظام دانشگاهی و تولید محتوای علمی متناسب با انقلاب اسلامی در رشته‌های مختلف و آموزش و گسترش آن در میان دانشجویان را از رویکرد‌های معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی عنوان کرد و افزود: توسعه دانش با رویکرد احصا و حل کاربردی مسائل انقلاب اسلامی با به کارگیری ظرفیت‌های بالقوه بسیجیان از رویکرد‌های دیگر این معاونت بوده که در این راستا جلسات کارشناسی با حضور اساتید و صاحب‌نظران عرصه علم و فناوری برگزار شده است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: در راستای استمرار حرکت پرشتاب علمی کشور و دستیابی به قله‌های عزت و افتخار و منویات مقام معظم رهبری، همکاری و تعامل سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی علم و فناوری نیاز است.

در حاشیه این نشست نمایشگاه توانمندی‌ها و معرفی مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی استان فارس برگزار شد و از کتاب نما فارس با موضوع شناسایی و تعیین اولویت‌های استان رونمایی شد.

نشست هم اندیشی پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی فارس امروز با حضور روسای دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و علمی استان فارس برگزار شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما