شناسهٔ خبر: 43620222 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان:

کرونا جوانان هندیجانی را بیمارستان نشین کرد/ بی توجهی به اصول بهداشتی فاجعه می‌آفریند

رئیسی گفت: بستری جوانان مبتلا به کرونا در هندیجان به میزان چشمگیری افزایش یافته و فاجعه جدی در راه است.

صاحب‌خبر -

داود رئیسی رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به بی توجهی جوانان این شهرستان نسبت به رعایت اصول بهداشتی گفت: بستری جوانان مبتلا به کرونا و بیماران بدحال در هندیجان به میزان چشمگیری افزایش یافته و فاجعه جدی در راه است.

او افزود: زمانیکه کشور وارد پیک سوم بیماری کرونا شد، شهرستان هندیجان در شرایط مطلوبی به سر می‌برد، اما این نگرانی وجود داشت که با توجه به رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، موارد ابتلا بالاخره افزایش خواهد یافت و اکنون اتفاقی که از رخ دادن آن به شدت نگران بودیم به وقوع پیوست.

رئیسی با تاکید بر اینکه بستری مبتلایان به کرونا و به ویژه جوانان به میزان قابل توجهی افزایش نشان می‌دهد، اظهار کرد: ادامه این روند هندیجان را در وضعیت بسیار وحشتناکی قرار خواهد داد، چرا که ظرفیت بیمارستان شهدای این شهرستان برای بستری موارد بدحال محدود است و بیش از این نمی‌توان در برابر موج بیماران بدحال، خدمات مناسب ارائه داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان بیان داشت: علیرغم تذکر‌های مکرر در مورد ناقل بودن بدون علامت جوانان و انتقال بیماری به خانواده‌های آنها، همچنان شاهد تجمعات شبانه جوانان در پارک‌ها و نقاط مختلف شهرستان هستیم، ضمن اینکه ورود مسافران برای خرید به بازار سبب به صدا درآمدن زنگ خطر تهدید سلامتی جامعه و مردم شده است.

او ادامه داد: از مردم و شهروندان انتظار داریم بسیار جدی‌تر بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند و تا اطلاع ثانوی در منزل بمانند و از سفر‌های غیرضروری خوداری کرده و بدون ماسک از منزل خارج نشوند، همچنین با رعایت فاصله گذاری اجتماعی حداقل ۲ متر به ویژه در صف نانوایی‌ها و ... و خودداری از حضور در تجمعات و مراسم‌های ختم و عروسی پرهیز کنند.

رئیسی با بیان اینکه تردد در پارک ها، تفرجگاها، مکان‌های شلوغ، قلیان سراها، رستوران‌ها و... ممنوع است و شستن دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون و یا ضدعفونی کردن با الکل ۷۰ درصد، خطر ابتلا به کرونا را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، تصریح کرد: بی توجهی و یا هرگونه سهل انگاری در امر سلامتی گناهی نابخشودنی است و با رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی به راحتی می‌توان از شیوع و ابتلای خود و اطرافیان جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/گ

نظر شما