شناسهٔ خبر: 43620131 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

کرمانشاه به عنوان نماد وحدت شیعه و سنی در کشور شناخته می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه با اشاره به فعالیت 20 حوزه علمیه اهل سنت در استان، گفت: استان کرمانشاه به عنوان نماد وحدت در کشور شناخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه: حجت‌الاسلام حجت‌الله فاضلی امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته وحدت در سالن جلسات دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هفته وحدت که با ابتکار امام راحل (ره) نامگذاری شد هفته‌ای پر از خیر و برکت برای جامعه اسلامی بود و به عنوان یکی از ابزارهای دشمن برای ایجاد تفرقه، تبدیل به فرصتی برای وحدت جامعه اسلامی شده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا ، ادامه داد: امسال برنامه‌های ما تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته و بسیاری از برنامه‌های مختلفی که طی سال‌های گذشته در سطح کشوری و استانی در این ایام برگزار می‌شد، دیگر امکان برگزاری آن‌ها فراهم نیست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه ادامه داد: این دفتر برنامه‌هایی همچون تشکیل جلسه معارف اسلامی، جلسه هماهنگی با ادارات و سازمان‌ها، برگزاری نشست رسانه‌ای، معرفی خدماتی که نظام و انقلاب اسلامی در چارچوب وحدت انجام داده است را در دست اقدام دارد.

وی با اشاره به افتتاح استودیو «طاها» در محل این  نمایندگی، گفت: در این استودیو با دعوت از علمای شیعه و اهل سنت سخنان آن‌ها را ضبط کرده و در فضای مجازی و رسانه‌‌ها انتشار می‌دهیم.

طبق گفته‌ فاضلی، مصاحبه و میزگردهای تلویزیونی با حضور علمای شیعه و سنی با محوریت موضوع وحدت و تقویت اشتراکات، هماهنگی برای پخش برنامه‌های تقریبی، پخش مستندهایی با موضوع وحدت از جمله، از برنامه‌هایی بود با همکاری شبکه استانی زاگرس برای هفته وحدت در نظر گرفته شده است.

وی، تولید و انتشار محتواهای تقریبی ( وحدت آفرین) در فضای مجازی در قالب عکس نوشته و کلیپ‌های تصویری را از دیگر برنامه‌های این مجموعه در هفته وحدت اعلام کرد.

فاضلی با اشاره به نامگذاری روزهای مختلف هفته وحدت به نام پیامبر اکرم(ص) و شعارهای مختلف و شخصیت‌هایی همچون ماموستا شیخ الاسلام، سردار شهید نورعلی شوشتری، شهید مرجانه نازقلیچی، شهید سبیل اخلاقی و شهید ملارحیم فهیم... از اجرای برنامه‌هایی به منظور گرامیداشت آنان سخن گفت و افزود: همچنین برنامه‌ای به منظور بزرگداشت مقام شهید سلیمانی و آشنایی با شخصیت‌های تأثیرگذار در موضوع وحدت همچون مرحومان ماموستا محمدی و ماموستا غفوری برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات ارزنده آیت‌الله علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ایجاد وحدت بین شیعه و سنی، ایشان را محور وحدت در استان کرمانشاه دانست و اعلام کرد: استان کرمانشاه به عنوان نماد وحدت در کشور شناخته می‌شود.

فاضلی با تاکید بر بزرگداشت شاعر اسلامی و مناسبت‌های ملی و مذهبی توهین این نشریه فرانسوی به قرآن و پیامبر عظیم‌الشان اسلام را محکوم کرد و تصریح کرد: اگر وحدت نداشته باشیم دشمنان به مقدسات ما گستاخی خواهند کرد پس بر همه مسلمانان لازم است به شعائر خویش توجه کنند تا دشمنان جرأت و جسارت به خود ندهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه، تقویت روحیه تقریبی، برجسته کردن اشتراکات دینی، رفع اختلافات، افزایش آگاهی دینی مشترک، ایجاد انگیزه برای روحانیون و طلاب برای دفاع و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی را، از جمله اهداف هفته‌ی وحدت عنوان کرد.

فاضلی  با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در حوزه وحدت خدمات بزرگی همچون ایجاد مجمع تقریب مذاهب اسلامی، ایجاد دانشگاه مذاهب و ادیان که از افتخارات نظام اسلامی محسوب می‌شود، تشکیل دانشگاه مذاهب اسلامی در تهران و مناطق اهل سنت، تشکیل مرکز خدمات درمانی حوزه‌های علمیه شیعه و سنی، تشکیل شورای برنامه‌ریزی مدارس دینی اهل سنت جهت رفع نیازهای آموزشی آنان را برخی از اقدامات جمهوری اسلامی در این زمینه عنوان کرد.

فعالیت 20 حوزه علمیه اهل سنت در کرمانشاه

وی با بیان اینکه مجوز ایجاد شعبه‌ای از دانشگاه مذاهب اسلامی در روانسر اخذ شده، اعلام کرد: در استان ۲۰ حوزه علمیه اهل سنت داریم که ۱۷۰ طلبه در آن‌ها مشغول به تحصیل‌اند که از امتیازاتی همچون معافیت سربازی در زمان تحصیل، برخورداری از بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی، امکان استفاده از فرصت سرباز_روحانی، کمک هزینه‌های تحصیلی ماهیانه، اهدای کمک هزینه وام بلاعوض ازدواج، شرکت در برنامه‌های فرهنگی، زیارتی، سیاحتی، شرکت در اردوهای رایگان آموزشی، پرداخت وام بدون سود به طلاب برای رفع مشکلاتشان، برخوردارند.

فاضلی اعلام کرد: تاکنون ۲۰۰ نفر از روحانیون اهل سنت را به حج تمتع و عمره اعزام کرده‌ایم و به خانواده در حدود ۵۰ نفر از روحانیون اهل سنتی که از اول انقلاب تاکنون فوت کرده‌اند مستمری ماهیانه پرداخت می‌کنیم.

و

نظر شما