شناسهٔ خبر: 43619948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جلسه شورای شهر خرمشهر مصوب شد؛

یک ماه فرصت برای واگذاری امتیاز بازارچه بانوان خرمشهر

خرمشهر- در جلسه شورای شهر خرمشهر مصوبه واگذاری امتیاز بازارچه بانوان به سرمایه‌گذار به بعد از فرصت یک ماهه برای راه‌اندازی و آغاز فعالیت بازارچه بانوان، موکول شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز جلسه شورای شهر با دستور کار «بررسی وضعیت بازارچه بانوان» و «تفریق بودجه سال ۹۸ شهرداری خرمشهر» با حضور رئیس اداره میراث فرهنگی، سرپرست و معاون مالی اداری شهرداری خرمشهر برگزار شد.

در این جلسه سجاد پاکگوهر، رئیس اداره میراث فرهنگی خرمشهر بر اهمیت راه‌اندازی بازارچه بانوان خرمشهر تأکید کرد.

در ادامه «موسی مطور جزیره» یکی از اعضای شورای شهر خرمشهر نیز بر توانمندی بانوان در حوزه صنایع‌دستی تأکید کرد و گفت: صنایع‌دستی خرمشهر به طور عمده در روستاها و حومه تولید و به استان‌های دیگر همچون اصفهان و شیراز فرستاده می‌شود که عمده کارآفرینان این حوزه را بانوان تشکیل می‌دهند.

منصور علوانی، سرپرست شهرداری خرمشهر به وضعیت فعلی بازارچه بانوان خرمشهر اشاره کرد و افزود: این بازارچه چند سال متروکه باقی مانده است و به دلیل هزینه‌هایی که به شهرداری تحمیل می‌کرد، مقرر شده است که برای بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار شود.

وی در ادامه گفت: پس از مصوب شدن واگذاری امتیاز بازارچه به بخش خصوصی در شورا، از سوی فرمانداری نامه‌نگاری برای بازارچه فعال‌سازی بازارچه بانوان انجام شد و طی جلسات با معاون فرماندار و مشاور امور بانوان مطرح شد که برای حمایت از بانوان سرپرست خانوار، یک سال یا چند ماه کرایه‌ای بابت محل از بانوانی که غرفه در اختیار خواهند گرفت، دریافت نشود.

محمدجواد بچاری یکی دیگر از اعضای شورای شهر خرمشهر در این جلسه اظهار کرد: بازارچه بانوان در گذشته به بانوان واگذار شده بود اما به مدت طولانی فعال نماند؛ این محل یک سرمایه است که بی‌استفاده ماندن باعث فرسودگی آن می‌شود و از سوی دیگر تعطیلی بازارچه بانوان باعث شد که این محل به عامل ناهنجاری منطقه تبدیل شود.

وی افزود: بر همین اساس و با توجه به مشکلات مجموعه شهرداری از نظر حقوق و مزایا قرار بود در محل بازارچه، مرکزی برای تهیه ارزاق کارکنان شهرداری راه‌اندازی شود.

بچاری در ادامه گفت: جای تعجب است که در تمام این سال‌ها هیچ‌کسی سراغی از بازارچه نگرفت اما به محض مصوب شدن واگذاری، تقاضا برای استفاده بانوان از محل مطرح شد.

این عضو شورای شهر، پیشنهادی را برای استفاده از محل بازارچه ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه واگذاری کردن بازارچه مصوبه شوراست و مصوبات شورا قابل احترام است، می‌توان به سرمایه‌گذار استفاده از زنان سرپرست خانوار یا افراد بی‌سرپرست را تعیین تکلیف کرد.

ارائه لیست اموال شهرداری

فاخر ربیعی فر، رئیس شورای شهر خرمشهر تعیین مهلت یک ماهه برای راه‌اندازی بازارچه را بهترین تصمیم در شرایط کنونی دانست و افزود: این یک ماه از امروز آغاز می‌شود و بانوان ظرف یک ماه باید بازارچه را راه‌اندازی کنند و انشعاب آب و برق گاز نیز بر عهده آنها خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر در مهلت تعیین شده بازارچه بانوان فعال شود، برای حمایت از بانوان تا پایان سال اجاره‌بهای بازارچه بخشوده شده و هیچ مبلغی دریافت نمی‌شود اما در صورت فعال نکردن بازارچه، مصوب شورا در رابطه با واگذاری امتیاز آن اجرایی خواهد شد.

رئیس شورای شهر خرمشهر در بخش بعدی جلسه که در رابطه با «تفریق بودجه ۹۸ شهرداری خرمشهر» است، اظهار کرد: از لحاظ درآمدی، کارهای خوبی انجام شده است اما شورا باید هر سه ماه گزارش تراز مالی و صورت مغایرت حساب‌های بانکی را به شورا برای نظارت تحویل دهد.

رئیس شورای شهر خرمشهر همچنین خواستار ارائه فهرست اموال غیرمنقول شهرداری به شورا شد و گفت: ظرف ۲۰ روز لیست تمام اموال غیرمنقول شهرداری اعم از واحدهای مسکونی، فرد ساکن و وضعیت بدهی آب و برق منازل مسکونی و همین‌طور دارایی‌ها همچون خودروها و ماشین آلات تحویل شورا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به دلیل اعلام وضعیت قرمز کرونا و برای حفظ سلامت شهروندان در پایان جلسه مصوب شد که جلسات بعدی شورای شهر خرمشهر به صورت غیرعلنی برگزار شود.

نظر شما