شناسهٔ خبر: 43619914 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر آموزش‌ و پرورش:

لزوم نقش‌آفرینی تشکل‌های دانش‌آموزی برای رسیدن به اهداف نظام تعلیم و تربیت

وزیر آموزش‌وپرورش در نشست مشترک مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها با فرماندهان بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: در اجرای مطالبات مقام معظم رهبری همه ذی نفعان آموزش و پرورش باید مشارکت کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در پانزدهمین نشست مشترک مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها که با فرماندهان بسیج دانش‌آموزی و به‌صورت ویدئو کنفرانس و از طریق شبکه شاد برگزار شد، با اشاره به جایگاه شهید فهمیده اظهار کرد: این شهید بزرگوار به دلیل هم سنی با نوجوانان باعث هم ذات پنداری و باورپذیری این شخصیت در بین نوجوانان و دانش آموزان شد و این موضوع علت ماندگاری و جایگاه رفیع آن شهید بزرگوار است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید بابیان نقش‌هایی که برای آموزش و پرورش در نظر گرفته ‌شده است، اظهار کرد: از مأموریت‌های آموزش‌وپرورش انتقال دانش به نسل جدید، استمرار ارزش‌ها بین نسل‌ها، انتقال تجربیات بین نسلی، جامعه‌پذیر کردن دانش آموزان و ... است و یکی از مهم‌ترین کارکردهای آموزش‌وپرورش آماده کردن انسان‌ها برای زندگی آینده، حفاظت از ارزش‌ها، مفید بودن برای جامعه، توانمند کردن در مقابل آسیب‌های اجتماعی و عدم آسیب‌پذیری به باورها و شخصیت آن‌ها است و این فعالیت‌ها همان فعالیت‌هایی است که در سازمان بسیج دانش آموزی هم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سند تحول به دنبال ساختن انسان‌هایی در تراز انقلاب اسلامی است، اظهار کرد:  آموزش‌وپرورش تمایل زیادی برای نقش‌آفرینی و فعالیت تشکل‌های دانش‌آموزی برای رسیدن اهداف نظام تعلیم و تربیت دارد.

حاجی میرزایی بابیان اینکه همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا مسائل را حل کنیم، اظهار کرد: با شیوع کرونا وارد زیست‌بوم جدیدی با مختصات جدید شدیم و کرونا برای همه کشورها نقطه عزیمتی برای رفتن به سمت آموزش مجازی شد.

وی ادامه داد: باید از فرصت‌های این فضای جدید استفاده کرد و بحران‌های آن را مدیریت کرد. کرونا تعادل کل دنیا را برهم زده است و برای رسیدن به تعادل جدید باید برنامه جدید متناسب با زیست بوم جدید داشته باشیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه روش منحصربه‌فردی در هیچ نقطه دنیا برای حل مشکلات ناشی از ویروس کرونا ابداع نشده است، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش تشکیلاتی بسیار منظم از سطح مدرسه تا ستاد دارد، بنابراین می‌تواند با مدیریت و برنامه‌ریزی بر مشکلات ناشی از ویروس کرونا غلبه کند.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: باید تشکل‌های دانش‌آموزش فعال شوند و در این شرایط با تک‌تک خانواده‌ها، معلمان و دانش آموزان ارتباط داشته باشند و در پیوند شبکه‌ای به آموزش‌وپرورش کمک کنند تا از وضعیت تمام کشور با خبر باشیم.

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم جامعه مطالبه‌گر جامعه زنده‌ای است که در مطالبه‌گری باید مطالبه را از خود آغاز کند.

حاجی میرزایی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری به آموزش‌وپرورش در آغاز سال تحصیلی گفت: مطالبات ایشان مطالبه از همه ما است؛ بنابراین همه ما در برابر مطالبات ایشان مسئول هستیم. مطالبات ایشان بار سنگینی بر عهده آموزش و پرورش است.

شایان‌ذکر است، در ابتدای این نشست سردار مطهری رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی، سرهنگ پاسدار علی صابر ماهانی، جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی، سرهنگ پاسدار مجتبی باستان جانشین بسیج سازمان دانش‌آموزی، خواهر شهید حسین فهمیده و مدیران استانی بسیج دانش‌آموزی به ایراد سخن پرداختند.

نظر شما