شناسهٔ خبر: 43619871 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت حمایت رئیس جمهور فرانسه از توهین کنندگان به پیامبر اکرم

صاحب‌خبر -

شفقناقم- مجمع عمومی جامعه مدرسین در بیانیه ای اهانت رئیس جمهور فرانسه و افراط‌گرایان اسلام ستیز به پیامبر گرامی اسلام (ص) را محکوم کرد و گفت: مسئولین جمهوری اسلامی، وظیفه شرعی و قانونی خود در محکومیت و پیگیری اینگونه اقدامات را قاطعانه انجام دهند.

به گزارش شفقناقم، در بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: در چند روز اخیر موج جدیدی از افراطی‌گری و اسلام ستیزی دربرخی کشورهای اروپایی و توسط مقامات و گروه‌های ضد اسلامی آغاز گردیده،‌ شیوه‌ و رفتاری که افشاء کننده دروغ‌هایی همچون حقوق بشر و احترام به ادیان و آزادی بیان می‌باشد، نمایشی که برمَلا کننده باطن زشت و سرشت ناپاک شرورترین انسان‌ها دارد و گفتاری قبیح که نشان‌دهنده عمق خباثت آنان در دشمنی و کینه‌توزی با دین اسلام و پیامبر رحمت‌، حضرت محمد مصطفی «صلی الله علیه و آله» و بلکه تمام انبیاء و ادیان توحیدی دارد.

همصدایی مقامات رسمی کشورهای مدعی صلح و دوستی! با گروه‌های افراطی در اهانت به اسلام عزیز، قران کریم و پیامبر اعظم، خطایی بزرگ‌تر بود که سستی مکاتب شیطانی و مقاصد شوم آنان را در اذهان جهانیان تداعی نمود و ملت‌های پایبند به اصول انسانی و اخلاقی را در شناخت، افکار غلط و نیّت آشوب‌گرایانه و جنگ طلبانه‌ی آنان، آگاه‌تر ساخت. بی‌شک این سبک‌سری‌ها و سرخوردگی‌ها ناشی از خشم سران استکبار و استعمار از گسترش اسلام و اقبال جهانیان از معارف مترقی و تمدن‌ساز اسلام است که اینگونه لب به سخن می‌گشایند و مرتکب اعمالی قبیح و گناهی نابخشودنی می‌شوند.

بی شک فرهنگ و تمدنی! که خود را با اهانت به مقدسات، معرفی کند، دروغی بزرگ است که امروز جهانیان شاهد فروپاشی پایه‌های سست این مَسلک پوشالی هستند؛ کسانی که سال‌ها کشورها را غارت و ملت‌ها را دربند و حق زندگی را از انسان‌ها سلب کرده‌اند و‌ فهرستی قطور از ظلم و‌ جنایت به بشریت در پرونده خود دارند، امروز صحبت از آزادی بیان می‌کنند و این همان دو گانگی دروغ و تزویر با شعارهای فریبنده است.

ملت‌های جهان بویژه ملت‌های مسلمانان، لازم است هوشیارتر از همیشه، مراقب توطئه‌ها و فتنه‌های نهفته در این گونه رفتارها باشند، بی‌شک خطراتی بزرگ مانند تفرقه در میان پیروان ادیان توحیدی، اختلاف‌افکنی در میان مسلمانان، سلب حقوق مسلمانان در کشورها و برقرای ارتباط برخی از حکام خود فروخته با رژیم جعلی صهیونیستی، نقشه‌های شومی است که پشت پرده‌های ارائه لایحه‌ی ضد اسلامی و سخنان سخیف رئیس جمهور فرانسه می‌باشد، تا اذهان ملت‌ها را از محاسبه‌ی دقیق نسبت به نقشه‌های آنان، غافل نمایند.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم! ضمن محکوم کردن هرگونه اهانت به اسلام و پیامبر گرامی و‌ قران کریم در هر زمان و مکانی، بویژه اقدامات و سخنان اخیر رئیس جمهور فرانسه، اعلام و تأکید دارد:
۱- رئیس جمهور فرانسه باید از ملت‌های مسلمان عذرخواهی و نسبت به عواقب و تکرار اینگونه رفتارها، مواظبت کند.
۲- اندیشمندان و فرهیختگان جهان، در راستای روشنگری و گاهی بخشی ملت‌ها، همگان را از توطئه‌‌ها و خطرات اسلام هراسی، اختلاف افکنی میان پیروان ادیان توحیدی و نقشه‌های شوم مستکبرین،‌ آگاه سازند.
۳- مسئولین جمهوری اسلامی بخصوص رئیس جمهور محترم و دستگاه دیپلماسی کشور، وظیفه شرعی و قانونی خود در محکومیت و پیگیری اینگونه اقدامات را قاطعانه انجام دهند.

نظر شما