شناسهٔ خبر: 43619838 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پس از ترامپ؛ بایدن نیز در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رای داد

صاحب‌خبر -

شفقنا- نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در فرآیند اخذ رای زودهنگام شرکت کرده و در یکی از حوزه های رای گیری در شمال شرق این کشور رای داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرگزاری فرانسه (AFP) شامگاه امروز (چهارشنبه) در یک پیام فوری در حساب توییتری خود به زبان عربی، اعلام کرد که «جو بایدن»، نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برای شرکت در فرآیند اخذ رای زودهنگام در یک حوزه رای گیری در شهر «ویلمینگتون» در شمال ایالت ساحلی دلاویر در شمال شرق این کشور حضور یافته و رای داده است.

بایدن در همین حال در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، در اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است سه شنبه هفته آینده (۱۳ آبان) برگزار شود، تاکید کرد که این کشور بر سر یک دو راهی قرار دارد و تصمیم گیری نیز در دستان رای دهندگان است.

نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیام خود و در انتقاد از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری کنونی این کشور و نامزد حزب جمهوری خواه نوشت: ما می توانیم چهار سال دیگر از هرج و مرج و تفرقه دونالد ترامپ را انتخاب کنیم یا این که می توانیم یک مسیر متفاوت یعنی مسیر امید و روشنایی را انتخاب کنیم.

این در حالی است که ترامپ نیز عصر شنبه گذشته با حضور در یک حوزه رای گیری در شهر «وست پالم بیچ» در نزدیکی محل اقامت خود در تفرجگاه «مارالاگو» در جنوب شرق ایالت ساحلی فلوریدا در جنوب شرق آمریکا، در فرآیند اخذ رای زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کرده و به خودش رای داده بود.

لازم به ذکر است که تاکنون نزدیک به ۷۳ میلیون شهروند آمریکایی در فرآیند رای گیری زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده اند و این عدد نیز ۵۴ درصد مجموع رای دهندگان در انتخابات قبلی ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی به شمار می آید.

در همین حال، نتایج آخرین نظرسنجی های صورت گرفته در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می دهند که بایدن در سطح کشور همچنان از ترامپ پیش است با این حال رقابت آنها در برخی ایالت های مهم که می توانند نتیجه انتخابات را رقم بزنند، نزدیک است.

نظر شما