شناسهٔ خبر: 43619349 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت کرونایی استات کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.

پرویز یزدان‌پناه در گفت و گو با ایسنا گفت: هم اکنون ۳۳۹ بیمار قطعی و مشکوک کرونایی بستری شده در مراکز درمانی کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۵ نفر کرونایی قطعی می باشند و ۲۱ نفر در بخش ای سی یو به سر می برند.
وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ فوت ناشی از کرونا در استان داشته ایم، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون در مجموع ۲۰۵ فوت کرونایی در استان به ثبت رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون در این استان ۱۰ هزار و ۶۷۶ بیمار کرونایی بهبود یافتند.
یزدان‌پناه تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۳۲۹ نمونه گرفته شده ۵۵درصد مثبت بوده اند که بیشترین موارد مثبت مربوط به شهرستان بویراحمد با ۶۳ درصد بوده، ۲۶ درصد مربوط به شهرستان گچساران و ۷ درصد مربوط به شهرستان دنا بوده و مابقی موارد مثبت مربوط به سایر شهرستانها بود.
وی ادامه داد: سه شهرستان بویراحمد، گچساران و دنا روند افزایشی در ابتلا به کرونا دارند که درصورت کنترل نشدن می تواند منجر به بحران در استان شود البته مابقی شهرستان‌ها رشد ثابتی دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: با این روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی در سطح استان بخصوص در شهر یاسوج با مشکل تخت مواجه خواهیم شد.
یزدان‌پناه در خصوص پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها تاکید کرد: پذیرش بیماران کرونایی تنها با تشخیص پزشک خواهد بود.
وی در خصوص بیماران کرونایی که در خانه قرنطینه هستند، اظهار کرد: مبتلایان به کرونا ویروس استان که در قرنطینه خانگی به سر می برند تا ۱۵ روز باید در قرنطینه باشند و طی این مدت توسط تیم های بهداشتی کنترل و رصد می شوند.

نظر شما