شناسهٔ خبر: 43619299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نظام استاد، شاگردی احیا می‌شود

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: سیستم استاد، شاگردی همگام با زمان احیا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اوسط هاشمی عصر امروز در جمع مدیران تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فعالان اقتصادی استان زنجان اظهار کرد: هدف از تشکیل شورای هماهنگی فرصت‌سازی برای خلق ایده‌هایی که وزن و موقعیت خاصی به شورا و تصمیم‌گیری استان می‌دهد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه تولید سرمایه اجتماعی یک ضرورت ملی است، افزود: امروز با افت سرمایه اجتماعی مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه چه کردیم در جای خودش، چه باید کرد مهم است، گفت: توسعه اجتماعی برگرفته از سرمایه اجتماعی توام با رضایت است.
هاشمی با اشاره به اینکه ما به عنوان متولیان اجتماعی باید با عبور از موانع فرصت ایجاد کنیم، تاکید کرد: رفاه و رضایت اجتماعی محصول توسعه است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: ایجاد زمینه، بر پایه مسالمت و برگرفته از انسانیت و  کمال آدمی و هدایت بر طریق حق و عدالت وظیفه ما است.
وی با بیان اینکه عصر مدرک محوری به پایان رسیده و عصر مهارت محوری آغاز شده است، افزود: عصر آموزش‌های شناور آغاز شده و عصر گزینش سخت منابع انسانی است.
هاشمی با اشاره به اینکه هرکسی مهارت دارد موقعیت ایجاد کسب و کار دارد، تصریح کرد: راه عبور از سختی‌ها و خروج از کسالت و بیکاری گرایش به مهارت است. 
معاون وزیر کار با اشاره به اینکه دنیا در یک ربع قرن آتی با سلطنت مهارت اداره خواهد شد، تاکید کرد: جوامع پیشرفته به ضرورت انقلاب مهارتی پی برده است.
وی خاطر نشان کرد: استاد شاگردی همگام با زمان را احیا می‌کنیم.
انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

نظر شما