شناسهٔ خبر: 43619233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ میلیون مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا شدند

مشهد- ایرنا- فرماندار مشهد گفت: طی هفت ماه امسال ۲ میلیون مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به این کلانشهر از طریق قطارهای مسافربری جابه‌جا شدند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در جریان بازدید سرزده از ایستگاه راه آهن مشهد افزود: آمارها نشان می‌دهد جابه‌جایی این تعداد مسافر در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۸ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: جابه‌جایی مسافر بوسیله قطارهای مسافربری منتهی به مشهد در مهرماه امسال ۴۸۸ هزار نفر بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد کاهش داشت.

پیشتر مدیر کل راه آهن خراسان بدون ارائه آماری از شمار قطارهای مسافربری روزانه در مسیر مشهد گفته بود: تعداد رام قطارهای مسافربری از نقاط مختلف کشور به مشهد متغیر است.

مصطفی نصیری ورگ افزود: رعایت شیوه نامه های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا در ایستگاه راه آهن مشهد و دیگر ایستگاه های ریلی در این منطقه به دقت رعایت می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات مطلوب و شایسته در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، با اولویت صیانت از سلامت کارکنان و مسافران، اداره کل راه آهن خراسان موفق به اخذ گواهی رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از کرونا جهت اماکن ایستگاهی و مسافری شده است.

همچنین به گزارش روابط عمومی راه آهن خراسان، در راستای انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و با همکاری جمعیت هلال احمر طرح آمران سلامت برای مسافران در سالن ایستگاه راه آهن مشهد از امروز اجرایی شد.

در طرح آمران سلامت از همه ظرفیتها برای آموزش همگانی و همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا استفاده می شود. براساس این طرح چنانچه کمبودهایی در ارتباط با لوازم بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی وجود داشته باشد این اقلام در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

با آغاز موج نخست شیوع کرونا در کشور طی فروردین ماه امسال فعالیت قطارهای مسافربری در مسیر مشهد در پی کاهش تقاضای مردم برای سفرهای نوروزی، از روزانه ۹۴ رام ابتدا به سه رام کاهش یافت و در ادامه طی رخداد بی‌سابقه حرکت قطارهای مسافربری در مسیر مشهد روز نهم فروردین ماه ۱۳۹۹ متوقف شد.

پارسال ۱۴ میلیون و هزار و ۹۳ مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا شدند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن یک درصد کاهش داشت. بر این اساس طی سالهای گذشته ماهانه بیش از یک میلیون مسافر در مسیرهای منتهی به مشهد جابه‌جا می شدند که با کاهش تقاضا برای سفر ناشی از شیوع کرونا این رقم اکنون به حدود ۴۰۰ هزار مسافر در ماه رسیده است.

۲۳ ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی خراسان دایر است. در حالت عادی روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کردند.  

نظر شما