شناسهٔ خبر: 43619207 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آمریکا ممنوعیت سرمایه‌گذاری در مراکز تحقیقاتی مستقر در شهرک‌های صهیونیستی را لغو کرد

دولت آمریکا در ادامه حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی، ممنوعیت سرمایه‌گذاری نهادهای وابسته به دولت فدرال این کشور در پروژه‌های تحقیقاتی فعال در شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری را لغو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری هیل چهارشنبه شب به وقت تهران گزارش داد که به موجب توافقی که امروز به امضای «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رسیده است، ممنوعیت سرمایه‌گذاری نهادهای دولت فدرال آمریکا در پروژه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی، علمی و کشاورزی فعال در شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری لغو شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دیوید فریدمن پس از امضای این توافق در دانشگاه آریل که در یکی از شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری واقع شده است، اعلام کرد: «همچنان که شاهد پیشرفت فوق‌العاده توافقات آبراهام [عادی‌سازی روابط برخی رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی] هستیم، نتایج محسوس سیاست‌های رئیس‌جمهور ترامپ در همکاری‌های دوجانبه با اسرائیل را نیز مشاهده می‌کنیم.»

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

تصمیم جدید دولت آمریکا مشخصاً 3 مؤسسه آمریکایی که در دهه 1970 میلادی در اراضی اشغالی به‌منظور تحقیقات مشترک با مؤسسات صهیونیستی در حوزه علم و فناوری و کشاورزی تأسیس شده بودند را منتفع خواهد کرد. مؤسسات مذکور پیش از این از فعالیت در شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری منع شده بودند.

انتهای پیام/.

نظر شما