شناسهٔ خبر: 43618911 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بیانیه مجمع ناشران انقلاب در پی اهانت به ساحت پیامبر (ص)

مجمع ناشران انقلاب اسلامی در پی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) بیانیه‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا در این بیانیه آمده است: «یَا حَسْرَةً عَلَی الْعِبَادِ مَا یَأْتِیهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلَّا کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُونَ * أَلَمْ یَرَوْا کَمْ أَهْلَکْنَا قَبْلَهُمْ مِنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَیْهِمْ لَا یَرْجِعُونَ» سوره یس، آیات ۳۰ و ۳۱

از نخستین روزی که پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) رسالت خود را آغاز کرد و انسان‌ها را دعوت کرد تا از قیدوبند بندگی ستمکاران ظلم آزاد باشند، همواره گروهی از ستمگران درصدد جلوگیری از ترویج معارف و اندیشه این بزرگ‌مرد تاریخ بشریت و بهترین مخلوق و فرستاده خداوند بودند و برای خاموش کردن این ندای انسانیت و آزادی از هیچ ستم و ظلمی کوتاهی نکردند. تمسخر، توهین، تکذیب، خشونت، تحریم و تهدید ستمگران در طول تاریخ هیچ‌گاه نتوانست مانع آگاهی‌بخشی و ترویج اندیشه پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) شود و روز به روز اندیشه کرامت و آزادی انسان از شر طواغیت زمان و هرآن‌چه جز خداست بیش از پیش در دنیا پیچیده شد. سوءاستفاده از آزادی بیان بزرگ‌ترین ظلمی است که در حق آزادی بیان می‌شود و استعمارگران همیشگی تاریخ، این‌بار با استعمار مفاهیم درصددند تا به شکلی متفاوت مانع اسلام‌گرایی روزافزون ملت‌ها شوند؛ اما مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین.

پوسیدگی منطق لیبرال دموکراسی در کشوری که خود را مهد لیبرالیسم و دموکراسی می‌داند، از همیشه عیان‌تر شد.

ترور شخصیت و هتک حرمت سازمان‌یافته و دولتی علیه پیامبران الهی و ادیان و کتاب‌های آسمانی پرده از حقیقت لیبرالیسم و لائتیسه برداشته است و امروز بر همه ملت‌های آزاده و میلیاردها دین‌دار در دنیا این تقابل‌ها روشن و واضح‌ شده است.

در کشوری که اسلام دومین مذهب مردم آن و نام زیبا و دوست‌داشتنی پیامبر رحمت پررونق‌ترین نام، در قلب آن اروپاست، رئیس خبیث دولت جنایت‌پیشه فرانسه، هتک حرمت رسول خدا  را سازماندهی و حمایت می‌کند. آن هم به نام آزادی! عجبا که در کشوری که دختران محجبه از اولین حقوق انسانی و آزادی‌ها محروم می‌شوند و کسی جرئت ندارد کوچک‌ترین نقدی به صهیونیزم بین‌الملل در روزنامه‌ها بنویسد و نویسندگان و روشنفکران منتقد صهیونیزم در زندان‌ها عمر خود را سپری کرده‌اند و می‌کنند، از آزادی بیان سخن می‌گوید!

امروز بحمدالله مکر مکرون و کید شیاطین به خودشان بازگشته است و بیداری و فوران آتش‌فشان خشم ملت‌های مسلمان و غیرت مسلمانان و حتی غیرمسلمانان دنیا بیش از پیش، اهانت‌کنندگان و حامیان دولتی‌شان را به استیصال کشانده است و زیان‌ها و رسوایی‌های بزرگ‌تری را در آینده برای آنان به همراه خواهد آورد.

خدا را شاکریم که خانه عنکبوتی ستمکاران و مستکبران عالم از همیشه سست‌تر و متزلزل‌تر شده است و این حرکت‌های وقیحانه و هتاکانه در حقیقت نشانه‌ای از انفعال دولت مکرون در برابر ناکامی‌های سیاسی و اجتماعی اخیر و رشد روزافزون دین متین و مبین اسلام در قلب اروپا به خصوص فرانسه است.

این اهانت‌ها نمی‌تواند جلو هزیمت‌های بزرگ پیش ‌رو را برای لیبرال دموکراسی بگیرد و بلکه سرعت رسوایی و نابودی آن‌ها را تشدید خواهد کرد. اما برای ما مسلمانان و به‌خصوص اهالی اندیشه و ادب وظیفه‌ای را برای دفاع جانانه‌تر از ساحت نورانی حضرت سید المرسلین و گسترش معارف نورانی و سیره رحمانی آن دردانه هستی را در عرصه فرهنگ و ادبیات برای مخاطبان جهانی بیش از گذشته ایجاب می‌کند.

مجمع ناشران انقلاب اسلامی این اقدام شنیع و همچنین حمایت سران دولت فرانسه را به شدت محکوم می‌کند و از مسئولان ذی‌ربط مخصوصا در وزارت امور خارجه و رایزنی‌های فرهنگی،  درخواست دارد تا با اقدامات لازم و به‌هنگام مانع تکرار این حرکات ضدانسانی و ضداسلامی شوند.»

انتهای پیام

نظر شما