شناسهٔ خبر: 43618707 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل هماهنگی ستادی، روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد فهما:

پویش بین‌المللی پیامبر رحمت(ص) به مناسبت هفته وحدت اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین امیر ارزانی، با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت و لزوم گرامیداشت این ایام، از اجرای پویش بین‌المللی پیامبر رحمت(ص) به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان ، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت‌الاسلام و المسلمین «امیر ارزانی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن گرامیداشت هفته وحدت با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران اظهار کرد: خداوند در این آیه می فرماید: « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» (و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید)؛ اشاره به یک موضوع در قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان حکایت از اهمیت آن دارد؛ در واقع خداوند در این آیه نقشه راه برای امت اسلام در همه ادوار و اعصار را مشخص کرده است که بر پایه آن باید با برادری و برابری در کنار یکدیگر زندگی کنند و در مسیر رضایت الهی گام بردارند.

 
 
مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی ستادی، روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ادامه داد: با عنایت به این مساله و با توجه به جایگاهی که مساجد در تاریخ تمدن اسلامی داشتند، ستاد هماهنگی کانون های فهما بخش قابل توجهی از فعالیت‌های خود را بر محور برنامه‌های بین‌المللی متمرکز کرده است تا از این رهگذر بتواند اسلام ناب محمدی را از دریچه کانون های فرهنگی هنری مساجد معرفی کند.

 

 

 

 

 
وی گفت: از سوی دیگر با در نظر گرفتن این مهم که ترویج اسلام محمدی، نیازمند معرفی سیره و سبک زندگی حضرت رسول(ص) است، در نتیجه باید نسبت به این مولفه اهتمام ویژه ای در عرصه بین المللی از سوی مسلمین صورت پذیرد تا دین مبین اسلام به عنوان نماد صلح و محبت راستین بیش از پیش مطرح شود، به ویژه آنکه بسیاری از معاندین به نام اسلام دست به اقدامات و رویکردهایی می زنند که چهره ای دیگر از دین را نشان دهند.

 

 
حجت الاسلام و المسلمین امیر ارزانی افزود: پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «انَّما بُعِثتُ لِاُتمِمَّ مکارم الأخلاق» (برای احیای مکارم اخلاق و نیکی‌های اخلاقی مبعوث شده‌ام.)، این کلام رسول خدا است که نشان می دهد تا چه اندازه برای آن حضرت خلق نیکو، نوع رفتار صحیح با افراد مختلف اهمیت داشت، با توجه به این مساله باید  این بُعد از وجهه اخلاقی پیامبر(ص) به جهانیان معرفی شود تا هرگونه شبهه افکنی که در مسیر معرفی اسلام حقیقی مطرح می شود، از میان برداشته شود.
 
 
وی افزود: با این هدف پویش بین‌المللی پیامبر رحمت(ص) INTERNATIONAL CAMPAIGN FOR THE PROPHET OF MERCY  به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فهما در سطح بین‌المللی برگزار می شود و علاقه مندان برای شرکت در این پویش می توانند یک حدیث گهربار از پیامبر اکرم(ص) را انتخاب کرده، بنویسند و از آن عکس بگیرند و با هشتک‌های # پیامبر رحمت، #نبی-الرحمة، #THE-PROPHET-OFMERCY  در شبکه های اجتماعی منتشر کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین امیر ارزانی افزود: پویش مذکور با در نظر گرفتن این مساله که عموم ارتباطات امروز با توجه به شیوع کرونا در بستر فضای مجازی انجام می شود، شکل گرفت. از سوی دیگر نسل جوان نیز ارتباط خوبی با این فضا دارند، در نتیجه برگزاری پویشی با محوریت حضرت رسول(ص) آن هم در گستره بین المللی می تواند منشا اثر خوبی در راستای اشاعه فرهنگ اهل بیت و اسلام ناب محمدی باشد.
 
 
پایان پیام/9

نظر شما