شناسهٔ خبر: 43618163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تشریح کرد

آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

عیسی فتحی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت کرونایی استات کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

پرویز یزدان‌پناه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: هم اکنون ۳۳۹ بیمار قطعی و مشکوک کرونایی بستری شده در مراکز درمانی کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۵ نفر کرونایی قطعی می باشند و ۲۱ نفر در بخش ای سی یو به سر می برند.
وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ فوت ناشی از کرونا در استان داشته ایم، اظهارکرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در مجموع ۲۰۵ فوت کرونایی در استان به ثبت رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون در این استان ۱۰ هزار و ۶۷۶ بیمار کرونایی بهبود یافتند.
یزدان‌پناه تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۳۲۹ نمونه گرفته شده ۵۵درصد مثبت بوده اند که بیشترین موارد مثبت مربوط به شهرستان بویراحمد با ۶۳ درصد بوده، ۲۶ درصد مربوط به شهرستان گچساران و ۷ درصد مربوط به شهرستان دنا بوده و مابقی موارد مثبت مربوط به سایر شهرستانها بود.
وی ادامه داد: سه شهرستان بویراحمد، گچساران و دنا روند افزایشی در ابتلا به کرونا دارند که درصورت کنترل نشدن می تواند منجر به بحران در استان شود البته مابقی شهرستان‌ها رشد ثابتی دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: با این روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی در سطح استان بخصوص در شهر یاسوج با مشکل تخت مواجه خواهیم شد.
یزدان‌پناه در خصوص پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها تاکید کرد: پذیرش بیماران کرونایی تنها با تشخیص پزشک خواهد بود.
وی در خصوص بیماران کرونایی که در خانه قرنطینه هستند، اظهارکرد: مبتلایان به کروناویروس استان که در قرنطینه خانگی به سر می برند تا ۱۵ روز باید در قرنطینه باشند و طی این مدت توسط تیم های بهداشتی کنترل و رصد می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: بسیاری از افراد با وجود زدن ماسک، بخاطر حضور در تجمعات(حتی در فضای باز) و نیز استفاده از آسانسور و حضور فضای بسته و محدود مانند دستشویی و اطاق پرو لباس و... مبتلا به کرونا می شوند.
یزدان‌پناه افزود: در صورتی که ویروس کرونا در یک فضای بسته و محدود منتشر شود حتی با وجود روشن بودن فن تهویه؛ ممکن است دقایق طولانی در فضا مانده و افراد را آلوده کند.
وی خواستار استفاده عمومی از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی از یکدیگر(حدود 2 متر)، شست و شوی مرتب دست‌ها، ضد عفونی کردن دستگیره‌ها، کارت بانکی، کلید، تلفن همراه شد، همچنین حضور پیدا نکردن در هر نوع تجمعی حتی تجمعات خانوادگی، پرهیز از سفر و رفتن به مکان‌های شلوغ و بسته، حضور نیافتن در مکان‌های پرخطر مانند مطب‌ها، کلینیک‌ها، موسسات پزشکی، بیمارستان‌ها، بانک‌ها، دفاتر پیشخوان، وسایل نقلیه عمومی، خیابان‌های شلوغ، پاساژها و مغازه‌های بدون تهویه مناسب و... را خواستار شد.
انتهای پیام

نظر شما