شناسهٔ خبر: 43618124 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

"شرف خانواده فاضل" فیلم آخر هفته آی‌فیلم/ وحدت در قاب دو شبکه برون‌مرزی

فیلم سینمایی "شرف خانواده فاضل"، پنجشنبه از تلویزیون پخش می‌شود و وحدت و انسجام مذاهب اسلامی محور برنامه‌های دو شبکه برون‌مرزی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سه خبر برون‌‌مرزی که در میان آن پخش فیلم‌ سینمایی شبکه آی‌فیلم و برنامه‌های هفته وحدت شبکه‌های جهانی العالم و سحر وجود دارد به همراه جزئیات آمده که در ادامه بخوانید:

وحدت در شبکه سحر

 با فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت، کانال اردوی شبکه سحر به منظور تقویت اتحاد و همبستگی میان شیعه و سنی، ویژه برنامه‌هایی در این خصوص تدارک دیده و پخش خواهد کرد. 

ویژه برنامه «وحدت مسلمین» (حبل متین) با موضوعاتی چون  لزوم انسجام پیروان مذاهب اسلامی در مقابل گروه های تروریست و اندیشه‌های انحرافی، جنایت‌های صهیونیسم علیه مسلمانان جهان و تحولات کشورهای عربی با حضور کارشناسانی از جمله؛ عباس مهدی حسنی، علی عباس خان، عدیل اصغر کاظمی و غیره به  بررسی و تبیین در این زمینه خواهد پرداخت. 

پخش کلیپ ، وله، کپشن‌های مرتبط با موضع برنامه و معرفی کتاب از بخش‌های دیگر برنامه است. 

«وحدت مسلمین» به تهیه‌کنندگی محمدرضا سعیدی در هفت قسمت 30 دقیقه‌ای از 8 آبان هر روز ساعت 14 به وقت تهران پخش خواهد شد.  

« ندای وحدت» برنامه ارسالی از دفتر صداوسیما در اسلام آباد و مستند «پیامبر» با زبانگردانی محمد رضا رشیدی  نیز برنامه های دیگری هستند که با محوریت زندگی و رسالت پیامبر (ص) پخش خواهد شد.

برنامه زنده « نسیم زندگی» با ساختاری ترکیبی به تهیه کنندگی رضا داستانی و هادی جوشقانی با اجرای مجریان ربیعه نقوی، حسن رضا، سیده کومل رضوی نیز با رویکرد اجتماعی وحدت هر روز ساعت 17 به مدت 50 دقیقه پخش خواهد شد. 

«زندگی سلام» نیز در این ایام حال و هوای هفته وحدت به خود گرفته و برنامه ای شاد و مفرح را تقدیم ببنندگان خواهد کرد. 

این برنامه به تهیه کنندگی عاطفه خالدی و رضا الحسینی و با اجرای حسن زیدی، رباب منصوری، انمول فاطمه خان و محمد حسن خان به مدت یک هفته هر روز ساعت 6:30 به وقت تهران به مدت 50 دقیقه به طور زنده پخش خواهد شد. 

برنامه‌های سیاسی و گفت‌و‌گو محور «میزگرد سیاسی»، «زاویه نگاه» و «روی خط» نیز رویکرد سیاسی وحدت خواهد داشت و با حضور کارشناسان برجسته شیعه و سنی و اساتید دانشگاه از کشورهای مختلف از جمله؛ علامه امین شهیدی (رئیس حزب امت واحد اسلامیه)، قاضی احمد نورانی(رهبر حزب علمای اهل سنت کراچی) ، مفتی گلزار نعیمی (ریئیس حوزه علمیه نعیمیه اهل سنت)، دکتر عطاءالرحمن(از علمای برجسته اهل سنت هند) ، قاری عبدالرحمن نورزئی(امام جمعه شهر کویته پاکستان)،ثاقب اکبر (رئیس آکادمی البصیره و معاون دبیر کل شورای وحدت ملی پاکستان)،عرفان علی (روزنامه نگار برجسته کراچی) ، شکیل شمسی ( روزنامه نگار بر جسته هند) ، عمر ریاض عباسی ( استاد دانشگاه و فعال اجتماعی اهل سنت)  به صورت ویژه پیرامون هفته وحدت بحث خواهند کرد.

صباح جدید العالم در هفته وحدت

با آغاز هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت (ص) و فرصت های طلایی برای تبیین سیره نبوی و نیز تقویت اخوت اسلامی میان مسلمانان شیعه و سنی، شبکه العالم برنامه «صباح جدید» خود را با اختصاص به این موضوع به صورت ویژه برگزار می‌‌کند.

اولین برنامه روز پنجشنبه 8 آبان، از لبنان به صورت خاص پخش خواهد شد و کارشناسان مذهبی اهل‌سنت در خصوص این ایام گفت‌و‌گو می‌کنند. معرفی اهالی اهل سنت در حوزه هنر خطاطی، نقاشی و شعر، گزارش‌هایی از کمپین‌‌های ایرانی و خارجی که مبلغ دین مبین اسلام‌اند، از آیتم های این قسمت از برنامه به شمار می‌آیند.

از جمله مهمانانی که در «صباح جدید» دعوت شده‌اند می‌توان از؛ الشیخ عبدالله جبری؛ دبیرکل جنبش امت از لبنان، دکتر لعبت گرانپایه؛ پزشک خییر عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، دکتر سید محمد علی الحسینی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و کارشناس مذهبی، محمدعلی طالبی؛ هنرمند خطاط برای رسم نام مبارک پیامبر اکرم (ص)، سید محمد علوی؛ کارشناس رسانه برای گفت‌و‌گو در خصوص حواشی کاریکاتور فرانسوی، اسماعیل حاج حیدری مستندساز با موضوع وحدت اسلام اشاره کرد.

کلیپ‌های موسیقی شاد، وله و کپشن‌‌های مرتبط با میلاد پیامبر اکرم (ص) و متناسب با وحدت شیعه و سنی زینت‌بخش این ویژه برنامه ترکیبی است.

«صباح جدید» به تهیه‌کنندگی محمد فهمی و اجرای مجریان؛ سوسن الرجب، علا قاسمی و افنان معمار از هشتم آبان تا پایان هفته وحدت هر روز ساعت 9 صبح به مدت 90 دقیقه به طور زنده روی آنتن شبکه العالم می رود و موضوعات مرتبط با این هفته را پیگیری می‌‌کند.

«شرف خانواده فاضل» فیلم آخر هفته آی‌فیلم

فیلم سینمایی «شرف خانواده فاضل» محصول سال 1392 به کارگردانی پوریا جاویدپور است که پنجشنبه 8 آبان، ساعت 22 روی آنتن کانال فارسی این شبکه می‌‌رود.

ماجرای فیلم از این قرار است: با مرگ پدر خانواده دکتر فاضل، خانواده مرفه و ثروتمند او دچار گرفتاری‌ ها و دردسرهای پیش‌بینی نشده‌ای می‌شوند. دختر او به همراه همسرش که در خارج زندگی می‌‌کنند برای مراسم به تهران می‌‌آیند و برادر کوچک او برای استقبال به فرودگاه می‌‌رود. اما همسر این خانم برای دیدن خانواده زنش استرس دارد و به همین دلیل خانمش به او دو قرص آرام‌‌بخش که در ماشین برادرش بود، می‌‌دهد، اما...

پژمان جمشیدی، بهاره رهنما، شقایق دهقان و بیژن بنفشه‌‌خواه بازیگران اصلی این فیلم سینمایی‌‌اند.  طرفداران آی‌‌فیلم می‌‌توانند بازپخش این فیلم را در ساعت‌‌های 6 صبح و 14 روز جمعه تماشا کنند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما