شناسهٔ خبر: 43617646 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعداد بیماران بستری کووید ۱۹ از مرز ۳۰۰ نفر گذشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   احمد هاشمی رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : در چند روز گذشته تعداد موراد بستری در بیمارستان‌های استان از مرز ۳۰۰ نفر عبور کرده است که خبر خوبی نیست.

هاشمی گفت : این افزایش یعنی اینکه ویروس در حال چرخش و گردش در جامعه است و بیماران در معرض خطر بیشتری در معرض تهدید قرار دارند و این یعنی موارد بستری بیشتر و به تبع آن موارد مرگ و میر نیز افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید 

او با بیان اینکه موارد بستری، افرادی هستند که با حال وخیم تری به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند افزود : مشاهده شده که برخی از این بیماران در همان ابتدای ورود به بیمارستان نیاز به اقدامات پیشرفته احیا پیدا می‌کنند و به درمان هم جواب نمی‌دهند و فوت می‌کنند.

هاشمی گفت : درچند روز گذشته تعداد موارد فوتی نیز افزایش یافته بطوریکه شب گذشته ۵ نفر از هم استانی‌ها در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند که این خبر خوبی نیست.

او با انتقاد از حضور برخی از افراد در تجمعات، مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی یادآور شد: کماکان این موضوع باعث شده که همواره دغدغه افزایش تعداد بیماران بستری را داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به تلاش‌های ارزنده ۸ ماهه کارکنان بهداشت و درمان در سطح کشور و استان گفت: افزایش تعداد بیماران بستری باعث شده است تا همکاران ما در بخش‌های بهداشت و درمان دچار فرسایش روحی و جسمی شوند.

هاشمی افزود: تعداد موارد ابتلا در کارکنان دانشگاه بخاطر تماس‌های مکرری که این عزیزان با بیماران دارند افزایش پیدا کرده است که در این راه شهید دکتر یحیوی را نیز در همان ابتدای شیوع این اپیدمی از دست دادیم.

او گفت : خواهش ما از مردم توجه به شیوه نامه های بهداشتی، محدود کردن حضور و شرکت در تجمعات، دورهمی‌های خانوادگی، رفت و آمدها، وسایل حمل و نقل عمومی، پاساژها، نانوایی ها، بانک ها، ادارات و ... می‌باشد.

هاشمی با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک در بین همه افراد جامعه گفت: آمار استفاده از ماسک در استان بخصوص در امکان عمومی کمتر از ۵۰ درصد است.

انتهای پیام/ه

نظر شما