شناسهٔ خبر: 43617603 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

واکنش سازمان نظام‌پزشکی به فوت ۳ بیمار کرونا با دستکاری دستگاه اکسیژن/ فروش واکسن تقلبی کرونا به قیمت ۱۷میلیون تومان

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور اعلام‌کرد: شخص موردنظر کارمند تاسیسات بیمارستان بود نه کادر درمان و این موضوع هم خيلي ساده است و هم خیلی پیچیده.

صاحب‌خبر -

به گزارش مدارا، دکتر حسین کرمانپور مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به دستکاری دستگاه اکسیژن از سوی پرسنل یکی از بیمارستان های تهران که سبب مرگ ۳بیمار کرونایی شده است، گفت: این موضوع مربوط به یک کارمند تأسیسات در بیمارستان است و مربوط به پزشک و جامعه پزشکی نمی شود و بنابراین موضوع به نظام پزشکی ارتباطی پیدا نمی کند و اصول سازمان نظام پزشکی اجازه ورود به این موارد را هم ندارد.

او افزود: دادسرای پزشکی مربوط به جامعه پزشکی است و کسانی که از پزشکان شاکی باشند به دادسرا مراجعه می کنند اما در خصوص کارمندان و حتی پرستاران که عضو سازمان نیستند اقدامی انجام نمی شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور گفت:ظاهر صحبت ها درست است و معمولاً ۲_ ۳ دستگاه بستگی به وضعیت بیمارستان در مدار قرار می گیرد که اکسیژن به صورت دایم تامین باشد و در صورت افت اکسیژن مسئول مربوطه را از طریق آلارم دستگاه صدا می زنند تا موضوع را بررسی کند.

او ادامه داد: باید صبر کرد تا تحقیقات کامل شود و برای انجام تحقیقات حتما باید فرد فنی و بیمارستانی انجام دهد و از فیلد دیدن کند و علت فوت ۳ بیمار کرونایی هم روشن شود که آیا واقعا علت فوت به علت اکسیژن بوده یا چیز دیگری.

حسین کرمانپور در پایان اظهار‌کرد: این موضوع هم خیلی ساده است و هم خيلي پیچیده. ساده از این جهت که مشخص است چه اتفاقی افتاده است و خیلی راحت می توان قضاوت کرد اما اینکه کسی در icu کاری کرده باشد را نمی توان صراحتاً تائید کرد. باید صبر کرد تا تحقیقات کامل شود و کارشناسان مربوط نظر خودشان را بدهند تا حقی از کسی پامال نشود.

فروش واکسن (vaccine) کرونا در تهران؛ قیمت: ۱۷ میلیون تومان!

رئیس پلیس فتا از بازداشت دو متهمی خبر داد که در فضای مجازی داروی تقلبی درمان کرونا (corona) را بعنوان داروی واقعی به فروش می رساندند. چند روز قبل یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا تهران بزرگ عنوان کرد که باتوجه به ابتلای پدرش به ویروس کرونا و وخیم شدن وضعیت جسمانی وی، برای خرید داروهای موردنیاز درمان وی در فضای مجازی با فردی ناشناس آشنا شده که این فرد اعلام کرده بود، داروی درمان کرونا را دارد و وی نیز برای دریافت سه واکسن درمانی کرونا به قیمت هر کدام ۱۷ میلیون تومان (مجموعاً ۵۱ میلیون تومان) به حساب او واریز کرده بود اما پس از مراجعه به بیمارستان و تحویل به پزشک متخصص، وی داروها را تقلبی اعلام کرده و گفته بود که در صورت استفاده آنها می توانست منجر به مرگ پدرش شود.پس از طرح این شکایت، بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و مشخص شد، متهم با ایجاد کانال و گروه تلگرامی با موضوع خرید و فروش داروهای کرونا، مبالغ بسیار بالا داروهای تقلبی را به عنوان داروهای درمانی به متقاضیان این داروها فروخته است.در گام بعدی از تحقیقات پلیسی هویت و مخفیگاه وی شناسایی شد و با هماهنگی قضائی، اکیپ عملیاتی پلیس فتا به مخفیگاه وی مراجعه کرده و موفق به بازداشت این فرد شدند همچنین در بررسی های بیشتر از مخفیگاه این متهم، تعداد زيادي از داروهای تقلبی کرونا کشف شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت

متهم بعد از انتقال به پلیس فتا تهران، در بازجوئی اولیه اظهار کرد: مدتی است از زندان آزاد شده ام و با توجه به شیوع بیماری کرونا با همکاري یکی از دوستانم که در داروخانه کار می کند با راه اندازی یک کانال، گروه تلگرامی و عضویت در چند گروه بزرگ دارویی در تلگرام تبلیغ کرده و داروهای تقلبی را به عنوان داروی کرونا به مردم با مبالغ بالا می فروختم همچنین داروها را دوستم تهیه می کرد و من از محتویات داخل داروها و آمپولها بی اطلاع بودم. سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رییس پلیس فتا تهران بزرگ با اعلام این خبر اظهار کرد: در مرحله بعدی از تحقیقات پلیسی، دومین متهم پرونده نیز دستگیر شد.به گفته وی، کشف جزئیات بیشتر پرونده و مبالغ کلاهبرداری شده در دست بررسی است.

نظر شما