شناسهٔ خبر: 43617593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیانیه پایانی تجمع‌کنندگان مقابل سفارت فرانسه قرائت شد

تهران- ایرنا- هزاران نفر از تهرانی‌ها با تجمع مقابل سفارت فرانسه، انتشار تصاویر توهین‌آمیز از رسول اکرم (ص) در آن کشور را محکوم و بیانیه‌ای هم در پایان این آیین قرائت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در متن این بیانیه که یک نسخه از آن شامگاه چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی و انتشار کاریکاتور موهن به وجود نورانی پیامبر رحمت حضرت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلٍم و دین مبین اسلام دل‌های صدها میلیون مسلمان در سراسر جهان را به درد آورده است تا جایی که هزاران نفر از محبان حضرت رسول (ص) در سرتاسر جهان را در عین شرایط ویژه ناشی از ویروس کرونا، برای ابراز خشم و انزجار به خیابان‌ها کشانده است.

در ادامه این بیانیه نوشته شده است: در نهایت تاسف اخیراً شاهد بودیم که برخی دولت‌های کشورهای مرتجع منطقه با عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر قدس، به امت اسلام خیانت کردند، به خدمت سردمداران کفر درآمده‌اند و عروسک خیمه شب بازی آن‌ها گردیدند.

در این بیانیه آمده است: روشن است که مسئله اول جهان اسلام، فلسطین و آزاد سازی قدس است و بر کسی پوشیده نیست که این جسارت‌های موردی که هر از چند گاهی از آستین یکی از ایادی استکبار بیرون می‌زند، نتیجه‌ی یک برنامه‌ریزی و طراحی طولانی مدت و گسترده‌ی امپراطوری‌های رسانه‌ای و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی ائتلاف عبری-غربی است.

بر اساس این بیانیه، این دست اقدامات و جنایات نرم و فرهنگی، زمینه‌ساز جنایات سخت و ریخته شدن خون ده‌ها هزار مسلمان بی‌گناه در سراسر جهان است که به طرز وقیحانه‌ای با شعارهای مضحکی مانند دفاع از دموکراسی در جهان، حقوق بشر و... در رسانه‌های جهانی بزک می‌شوند؛ هدف نهایی این برنامه‌ریزی چیزی جز استثمار و استعمار ملت‌های مسلمان غرب آسیا نیست.

در این بیانیه نوشته شده است: به سردمداران دولت‌های اسلام‌ستیز غربی هشدار می‌دهیم که به خوش‌خدمتی‌ها و سازش‌های خائنین به اسلام، دل خوش نکنند و بدانند که سربازان اسلام ناب محمدی‌(ص) و عاشقان حقیقی حضرت رسول(ص)، با وجود همه‌ی فشارهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تا پای جان بر آرمان‌های مقدس اسلامی ایستاده‌اند و تا نابودی کامل شما و ریشه‌کن شدن ظلم از جهان دست از مبارزه برنمی‌دارند.

در این بیانیه به رئیس‌جمهوری فرانسه نیز اعلام شده است: در طول تاریخ کم نبوده‌اند افراد پست و حقیری مثل او که سعی کرده‌اند خدشه‌ای به وجود قدسی حضرت رسول(ص) و دین اسلام وارد کنند و به زعم خودشان با خدا و رسولش مبارزه کنند، تاریخ ثابت کرده است که این افراد علاوه بر قطعی‌کردن عذاب الیم و ابدی خودشان، به نتیجه‌ای جز شکست و خواری و ذلت و زبونی در این دنیا نرسیده‌اند.

در این بیانیه نوشته شده است: دیر نباشد که به حکم قطعی خداوند، پس از پیروزی نهایی حق بر باطل، خبر به درک واصل شدن و خوراک مار و مور شدنش مایه‌ی سرور همه‌ی آزادگان و مظلومان جهان شود.

همچنین ماموستا جهاندار یکی از برادران اهل سنت در این مراسم سخنانی درباره پیامبر و لزوم حفظ وحدت ایراد کرد.

به گزارش ایرنا توهین به پیامبر مکرم اسلام توسط فرانسوی‌ها بی‌سابقه نیست و در کشوری که ادعای آزادی بیان و دفاع از حق و حقیقت دارد، بارها شاهد توهین به منجی عالم بشریت بوده‌ایم.

اما مسلمانان هرگز کاریکاتور توهین‌آمیز درباره پیامبر اسلام که در نشریه «شارلی ابدو» به چاپ رسید را فراموش نمی‌کنند و از طرفی هر انسان آزاده‌ای، انزجار خود را از توهین به ادیان و پیامبران الهی ابراز می‌کند.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه روز چهارشنبه هفته گذشته به بهانه آزادی عقیده از انتشار این تصاویر توهین‌آمیز حمایت و آتش خشم مسلمانان جهان و مسوولان را شعله‌ورتر کرد تا جایی که «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات اسلام و مسلمانان را سوء‌استفاده از آزادی بیان دانست و این هشدار را داد که «توهین به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مسلمان و مقدسات‌شان باعث افزایش تندروی و افراط گرایی در جهان خواهد شد».

موج اعتراض‌ها علیه «مکرون» در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله ترکیه، پاکستان، اردن، لبنان، مراکش، مغرب، کویت، قطر، موریتانی، لیبی، عربستان، مغرب و عراق ادامه دارد.

بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی نیز در اعتراض به انتشار تصاویر توهین‌آمیز به پیامبر گرامی اسلام (ص) در فرانسه و حمایت «امانوئل مکرون» رییس‌جمهوری فرانسه از این اقدام با برگزاری تظاهرات و راه‌اندازی پویش‌های مردمی و فراخوان تحریم کالاهای فرانسوی، خشم و نارضایتی خود را نشان داده‌اند.

نظر شما