شناسهٔ خبر: 43617570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زنگ خطر افزایش بستری بیماران کرونایی در اردبیل/ قرارگاه استانی کرونا تشکیل می‌شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: افزایش موارد بستری به بالای ۳۵۰ بیمار یک زنگ خطر برای استان اردبیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرام حبیب زاده عصر امروز در کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به افزایش موارد بستری به بالای ۳۵۰ بیمار اظهار کرد: این افزایش بستری یک زنگ خطری برای استان است که در صورت جدی نگرفتن و عدم رعایت توصیه های بهداشتی، غیرقابل کنترل خواهد بود.

وی علت اصلی درگیری بیماران را ازدحام و دورهمی‌های خانوادگی عنوان کرد و افزود: سفرهای غیرضروری به‌خصوص در روزهای منتهی به تعطیلات و کاهش استفاده از ماسک در سطح جامعه نیز از جمله عوامل مهم دیگر در این زمینه هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ضمن هشدار جدی به عموم مردم استان بیان کرد: اگر میزان بستری در استان به بالای ۴۰۰ بیمار برسد این بحران غیرقابل کنترل بوده و با خستگی و ابتلای کادر درمان، روزهای بسیار ناگواری را شاهد خواهیم بود.

اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل با اشاره به وضعیت افزایشی موارد ابتلا به بیماری کرونا در استان بیان داشت: در حال حاضر وضعیت استان از نظر بیماری کرونا صعودی بوده و باید تدابیر جدی در این زمینه داشته باشیم.

وی ایجاد قرارگاه ستاد کرونا براساس فرمایش مقام معظم رهبری را بسیار ارزشمند دانست و افزود: قرارگاه استانی کرونا نیز در روزهای آتی تشکیل و مدیریت لازم را انجام خواهد داد.

استاندار اردبیل ایجاد محدویت‌ها و نظارت بیشتر را از جمله برنامه‌های مهم اعلام کرد و گفت: تا زمانی که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نگیریم همچنان روند ابتلا به این بیماری افزایشی خواهد بود که باعث مشکلات زیادی در جامعه و درمان و مراقبت بیماران می‌شود.

انتهای پیام/3463/

نظر شما