شناسهٔ خبر: 43617550 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار مركزي؛

واحدهاي صنعتي با توليد مرغوب تحريم را به فرصت تبديل مي‌كنند

استاندار مرکزی در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد گفت: واحدهای صنعتی با تولید مرغوب و استفاده از داشته‌های ملی، تحریم‌های دشمنان را به فرصت تبدیل می‌کند و استان باید در این زمینه پیشتاز باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سیدعلی آقازاده افزود: با توجه به اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان امکان واردات بسیاری از کالاهای برتر خارجی به کشور وجود ندارد و این مهم امکان رونق تولید داخل را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان در این شرایط باید با محصولات با کیفیت ضمن تامین بازار داخلی گام بلندی در راستای جهش تولید و رونق اقتصادی کشور بردارند.
استاندار مرکزی اظهار داشت: تولید بی‌کیفیت و نامرغوب ضمن هدردادن بیت‌المال و سرمایه ملی، کاهش شدید اعتماد عمومی را به دنبال دارد بنابراین تولیدکنندگان باید تمام ظرفیت خود را در راستای تولید با کیفیت به‌کار بگیرند.
آقازاده بیان کرد: علاوه بر نظارت و کنترل فرآیند تولید از سوی اداره کل استاندارد، باید با ارایه برنامه‌های آموزشی در تمامی فرآیند تولید، فرهنگ اقدام صحیح برای تولید مرغوب و استاندارد در فضای تولید نهادینه شود.
وی افزود: بیش از ۷۵ درصد از شاکله سازمانی اداره کل استاندارد استان مرکزی خالی از نیروی انسانی است و با این شرایط نمی‌توان این اداره کل را به تنهایی مسئول نظارت و کنترل بر فرآیند تولید دانست و باید آحاد مردم، دستگاه‌های اجرایی و تولیدکنندگان در این فرآیند نقش‌آفرینی کنند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: با توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد، سطح اطلاعات و آگاهی مردم از استاندارد بالا رفته وگرایش تمامی افراد جامعه به سمت خرید کالاهای با کیفیت و استاندارد بیشتر می‌شود.
 مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی گفت: در راستای فعالیت‌های حوزه انطباق تعداد فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری در استان مرکزی از یک‌هزار و ۲۵۶ فرآورده در سال ۹۲ به ۲ هزار و ۸۶۶ فرآورده در مرداد ماه سال جاری رسیده است.
«مهناز جعفریان» افزود: همچنین شمار پروانه‌های صادرشده استان از ۷۱۳ مورد در سال ۹۲ به یک‌هزار و ۴۶۹ مورد در مرداد سال ۹۹ رسیده و تعداد واحدهای تولیدی در بازه زمانی مذکور از ۵۷۶ مورد به ۸۴۱ عدد افزایش یافته است.
وی افزود: نمونه‌برداری و آزمون از واحدهای تولیدی استان نیز از ۲ هزار و ۶۷۰ نمونه در سال ۹۲ به سه هزار و ۳۸۸ نمونه در سال ۹۸ و تعداد بازرسی از اصناف در این مدت از پنج هزار و ۱۱ عدد به ۹ هزار و ۵۳۰ عدد و تجهیزات تفریحی زیر پوشش از ۱۳۳ عدد به ۲ هزار و ۲۶۹ عدد و تعداد آزمایشگاه های همکار از ۳۶ عدد به ۶۱ عدد رسیده است.
مدیرکل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: از ۹هزار و ۶۱۶ آموزش در سال ۹۲ به ۱۲ هزار و ۳۶۵ مورد آموزش رسیده که نشان از فعالیت جدی در حوزه آموزش با وجود تمام مشکلات در پایان سال ۹۸ دارد، همچنین تعداد دوره‌های آموزشی برای عموم مردم نیز از ۲۹۹ دوره از سال ۹۲ به ۲۰۴ دوره در سال رسیده است.
۱۴ اکتبر همزمان با ۲۲ مهرماه با عنوان روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است

نظر شما