شناسهٔ خبر: 43617361 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز:

مراسم بزرگداشت ۸ آبان در البرز به‌صورت مجازی برگزار می‌شود

کرج - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی برنامه‌های حضوری در استان لغو و عمده برنامه‌ها به‌صورت مجازی برنامه‌ریزی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سلیمان رستمیان در نشست هم‌اندیشی ستاد بزرگداشت سالروز شهادت شهید فهمیده، به مناسبت ۸ آبان سالروز شهادت این شهید والامقام اظهار کرد: شهادت گوهری ناب و اعتقادی قلبی است که سال‌هاست از خلقت آدم تا به امروز در اقشار مختلف مردم و عرصه‌های مختلف با هر سن و سالی با بروز ظهور خود سبب تثبیت آرمان‌های نظام اسلامی شده است.

وی افزود: دانش‌آموزان از جمله اقشاری بودند که در ابتدایی‌ترین سن و سال‌های زندگی خود از چیزی هراس نداشته و با لبیک به امام خود و حرکت شجاعانه به الگوی شجاعت و ایثار برای جامعه اسلامی تبدیل شدند. امروز هیچ ارزشی در دنیا بالاتر از این نخواهد بود.

رستمیان گفت: در میان داوطلبان عرصه دفاع از کشور در هشت سال جنگ تحمیلی، دانش‌آموزان توانستند با فداکاری‌های خود، نامشان را در کنار مردان بزرگ این دیار قهرمان‌پرور به ثبت برسانند، شهید فهمیده دانش‌آموزی انقلابی از همین جنس است که با شهادت خود برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی ثبت کرد.

شهید فهمیده را الگوی بی‌نظیر ایثار و شهادت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز شهید فهمیده را الگوی بی‌نظیر ایثار و شهادت برای یک ملت دانست و تصریح کرد: شهید فهمیده و دیگر شهدای دانش‌آموز افتخاری عظیم برای ملت ایران هستند که با جهاد خود تأثیری فرامنطقه‌ای بر روی تمامی ملت‌ها و انقلاب‌های جهان گذاشته‌اند، مدارس ما باید بیشتر به ابعاد زندگانی شهدایی همچون شهید فهمیده بپردازند

رستمیان نقش مدارس و دانش‌آموزان را در تداوم و پایداری انقلاب مؤثر و مهم دانست و افزود: سیره و روش زندگی شهدایی همچون شهید فهمیده نه تنها در کتاب‌های درسی بلکه باید در تمامی ابعاد زندگی دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی شود.

وی اظهار داشت: امروز دانش‌آموزان در سنگری مهم و حساس علم‌آموزی هستند و باید در عرصه‌های مختلف پای نظام و انقلاب خود ایستادگی کنند و بهترین الگو در این راه شهید فهمیده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه به برنامه‌های ۸ آبان سالروز شهادت شهید فهمیده اشاره کرد و گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا، همچون شهید فهمیده رسالتی سنگین است که باید بدان عمل نمود.

رستمیان افزود: امسال با توجه به بیماری کرونا و منع برگزاری مراسم‌های حضوری سعی بر این است تا با کار رسانه‌ای شخصیت این شهید والامقام به جامعه معرفی و یاد و خاطر او زنده نگه داشته شود، لذا برنامه‌های امسال بر مبانی مجازی و از رسانه ملی و استانی برگزار خواهد شد.

نظر شما