شناسهٔ خبر: 43617095 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

بهترین روش اصلاح موهای زائد مردان

امروزه شیوه‌های متفاوتی برای رهایی از موهای زائد وجود دارد؛ هریک از این روش‌ها برتری‌ها و عوارضی دارند که پیش از انتخاب باید آنها را مدنظر قرار دهید. این مطلب به بررسی راه‌های اصلاح موهای زائد بدن می‌پردازد. همچنین بهترین روش اصلاح موهای زائد مردان معرفی می‌شود.

صاحب‌خبر -

موهای زائد بر سطح بدن انسان به طور طبیعی رشد می‌کند. اگرچه بسیاری از مردان این موها را نمادی از غرور و مردانگی می‌دانند، اما همچنان برای بسیاری کلافه کننده است. به خصوص در حین ورزش یا در روزهای گرم تابستانی این موها آزار دهنده خواهند بود. بنابراین تنها زنان نیستند که با موهای زائد در نقاط مختلف بدن خود مشکل دارند؛ بلکه بسیاری از مردان هم به دنبال راحت شدن از شر این موهای مزاحم هستند. وجود موهای زائد در سطح بدن چه برای مردان و چه برای بانوان ناراحت کننده است. درنتیجه برای حذف این موها به روش‌های مختلفی متوسل می‌شوند. امروزه شیوه‌های متفاوتی برای رهایی از موهای زائد وجود دارد؛ هریک از این روش‌ها برتری‌ها و عوارضی دارند که پیش از انتخاب باید آنها را مدنظر قرار دهید. این مطلب به بررسی راه‌های اصلاح موهای زائد بدن می‌پردازد. همچنین بهترین روش اصلاح موهای زائد مردان معرفی می‌شود:

بهترین روش اصلاح موهای زائد مردان

انواع موهای زائد در بدن

ابداع ابزار و تجهیزات مختلف سبب متداول شدن روش‌های گسترده‌ی حذف موهای زائد در مردان و زنان گردیده‌ است. اما پیش از هر اقدامی باید بدانید که موهای زائد بدن انواع مختلفی دارند. انتخاب بهترین روش حذف موهای زائد تا حد زیادی به جنس و نوع مو بستگی دارد. بنابراین شناخت انواع موهای بدن بسیار مهم است در یک تقسیم‌بندی کلی، موهای رشد یافته در سطح بدن انسان در دو گروه جای می‌گیرند:

  • ولوس “Vellus”

 موهایی نرم و کوتاه که در قسمت‌های مختلف بدن انسان مانند صورت و پشت بازوها رشد می‌کنند. رنگ این موها بسته به رنگ پوست فرد تیره یا روشن خواهد بود. این موهای لطیف و کرک مانند اغلب در بدن بانوان رشد می‌کنند.

  • ترمینال “Terminal”

موهایی تیره، زبر و بلندتر از نوع ولوس هستند. این موها در زنان تنها در زیر بغل و ناحیه‌ی بیکینی رشد می‌کنند. اما در مردان مناطق گسترده‌تری همچون صورت ، سینه، پاها، پشت و حتی گاهی شانه ها را در برمی‌گیرد.

موثرترین روش های حذف موهای زائد در مردان

به نظر می‌رسد که حذف موهای زائد در مردان ساده‌تر باشد. چرا که می‌توان خرید یک ژیلت از فروشگاه یا یک بسته موم به راحتی به یک پوست صاف و بدون مو برسند:

  • شیو کردن موهای زائد

تراشیدن مو به کمک تیغ، ژیلت یا دستگاه موزر کم‌هزینه‌ترین روش برای از حذف موهای بدن به ویژه صورت است. اما این روش برای موهای بدن کمتر توصیه می‌شود. تجربه نشان می‌دهد تراشیدن موی دست یا پا منجر به تحریک موهای زائد و رشد موهای ضخیم‌تری در این نواحی خواهد شد. زبری و اصطکاک ایجاد شده در اثر وجود ریشه‌های باقیمانده در پوست برای فرد آزار دهنده خواهد بود. به ویژه در هنگام پوشیدن شلوار فرد احساس ناراحتی می‌کند. لازم به ذکر است که موهای تراشیده شده در مدت کوتاهی رشد می‌کنند و نیاز به اصلاح مجدد پیدا می‌کنند. ایجاد بریدگی و قرمز شدن سطح پوست هم از عوارض این روش است.

  • وکس موهای زائد

استفاده از موادی با چسبندگی بالا برای برداشتن موهای زائد، روشی متداول در بین مردان و زنان است. این روش هرنوع موی زائدی را به راحتی از بین می‌برد و مدت بازگشت مو نیز طولانی‌تر است. همچنین به مرور شاهد کاهش تراکم موهای زائد خواهید بود. با این حال بسیاری از متخصصان معتقدند روش کندن مو به مرور منجر به شل شدن و افتادگی پوست می‌شود. از سوی دیگر شما با یک روش دردناک روبرو هستید؛ به ویژه اگر از این روش برای حذف موهای ناحیه تناسلی استفاده شود.

  • استفاده از کرم موبر

پودر موبر از گذشته تا به امروز برای حذف موهای زائد مفید بوده است. این مواد منشا معدنی و شیمیایی دارند. پودرهای موبر بدون درد هستند و در زمانی کمتر از چند دقیقه موها را در خود حل می‌کند. با استفاده از کرم موبر تا دو هفته بدنی صاف و بدون مو خواهید داشت.با وجود این، در صورتی که به این مواد حساسیت داشته باشید، برای شما دردسرساز خواهد شد. کرم های موبر برای پوست‌هاس حساس پیشنهاد نمی‌شود. مصرف این کرم‌ها به ویژه در نواحی خصوصی بدن سوزش، خارش و حتی زخم ایجاد می‌کند. بنابراین برای پوست‌های حساس گزینه‌ی مناسبی نیست.

  • بند انداختن

از این روش به ندرت برای حذف موهای زائد در مردان استفاده می‌شود. تصور کنید موهای ضخیم پا یا سینه را با این روش بردارید. این گزینه به مراتب از روش موم انداختن دردناک تر خواهد بود. در همین راستا دستگاه‌های برقی بند انداز، موکن یا اپی لیدی در فروشگاه‌ها موجود است. اما عمده کاربرد آنها برای مردان تنها حذف موهای زائد ناحیه گوش یا اطراف پیشانی است.

روش های دائمی حذف موهای زائد در مردان

روش‌هایی که پیش از این عنوان شدند، روش‌های موقتی هستند که نیاز به اصلاح مجدد دارند. امروزه با پیشرفت‌های نوین تکنولوژی، روش‌های دائمی برای حذف موهای زائد ابداع شده‌اند:

  • روش الکترولیز

یکی از روش‌های دائمی حذف موهای زائد در مردان، روش الکترولیز است. این روش بسیار گرانقیمت بوده و تنها در کلینیک‌های مجهز انجام می‌شود. در این روش از ریشه‌ی مو با استفاده از جریان الکتریکی از بین می‌رود. فرآیند الکترولیز در جلسات متعدد و در هر جلسه بین 10 تا 15 دقیقه زمان‌بر است. در مجموع یک سال برای تکمیل این روش نیاز خواهد بود. الکترولیز تنها در نواحی محدود همچون صورت قابل اجراست. همچنین قیمت بالای این روش سبب شده است کمتر مورد توجه عموم قرار بگیرد.

  • روش لیزر

لیزر موهای زائد بدن آقایان روشی نوین اما محبوب در بین عموم مردم و مخوصا آقایان است. برخلاف روش الکترولیز، از لیزر می‌توان برای حذف موهای تمام سطح بدن استفاده نمود. نحوه‌ی کار این سیستم به این صورت است که با تاباندن پرتوهای لیزر بر سطح پوست فرد، فولیکول‌های مو از بین می‌روند. با حذف کلیه‌ی فولیکول‌های تولیدکننده‌ی موهای زائد، رشد این موها به طور دائمی متوقف می‌شود. دوره‌ی کامل لیزر برای بدن بین 6 تا 8 جلسه می‌باشد که به نسبت رنگ پوست فرد تعداد جلسات متفاوت خواهد شد. بسیاری بر این باورند که لیزر با آسیب رساندن به بافت‌های بدن منجر به بروز برخی بیماری‌ها می‌شود. در حالی که این باور کاملا غلط است. طول موج امواج انتشار یافته حداکثر 808 نانومتر است. بنابراین حداکثر عمق نفوذ لیزر در پوست تنها تا ناحیه ریشه‌ی مو می‌باشند. لذا تنها ناحیه لایه‌های نخسین پوست را درگیر می‌کند. در مواردی که تغییر رنگدانه‌های پوستی گزارش شده بود، مشاهده شد که در مدت 6 ماه این مشکل برطرف شد.

به طور کلی فناوری لیزر، پرتویی بسیار خاص در طول موج معینی منتشر می‌کند که رنگدانه مو را که نام آن ملانین است در غده‌های مو هدف قرار داده و از بین می‌برد، در روند لیزر موهای زائد درآقایان، با استفاده پرتوی ساطع شده از طریق پوست عبور می‌کند تا فولیکول موی هدف را از بین ببرد، در نتیجه رشد مو در آن ناحیه متوقف می‌شود یا به طور کل پایان می‌یابد.

بهترین روش اصلاح موهای زائد مردان

معرفی روش‌های موجود برای حذف موهای زائد در مردان و زنان به شما کمک می‌کند بهترین روش را انتخاب کنید. با توجه به مطالب پیشین، تا به امروز می‌توان به طور قطع روش لیزر را به عنوان بهترین روش اصلاح موی بدن مردان و نیز بانوان معرفی نمود. اگرچه لیزر موهای زائد در بین بانوان بسیار متداول است، اما این روش بازدهی بهتری در بدن مردان خواهد داشت. چرا که در این روش هرچه موهای هدف ضخیم‌تر باشند، نتیجه‌ی نهایی عالی‌تر خواهد بود. حذف موهای زائد در نواحی مختلف بدن به طور مرتب زمان‌بر و کلافه کننده خواهد بود. استفاده از برخی روش‌های موقتی نظیر موم نیز دردناک است. از این رو همه‌ی ما به دنبال راهی برای حذف دائمی این موها هستیم. برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی، قسمت سینه، پاها و بازو می‌توانید این روش را انتخاب کنید. از بین بردن موهای زائد بدن در صورتی که در مراکز معتبر انجام پذیرد، نتایج به مراتب بهتری خواهد داشت. کلینیک پوست و مو هلیا با در اختیار داشتن بهترین دستگاه‌ها و امکانات ارائه دهنده‌ خدمات لیزر موهای زائد بدن آقایان گرامی می‌باشد.

منبع: 

https://www.webmd.com/men/features/for-men-only-hair-removal#1

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

 

 

 

 

نظر شما