شناسهٔ خبر: 43616749 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تعداد بیماران بستری کرونا در خراسان شمالی از مرز ۳۰۰ نفر گذشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به افزایش تعداد بیماران مبتلابه بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان هشدار داد و گفت: تعداد بیماران بستری کرونا در استان از مرز ۳۰۰ نفر گذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی اظهار کرد: طی چند روز گذشته تعداد موارد بستری در بیمارستان‌های استان از مرز ۳۰۰ نفر عبور کرده است که متأسفانه خبر خوبی نیست.

وی افزود: این افزایش یعنی اینکه ویروس در حال چرخش و گردش در جامعه است و بیماران در معرض خطر بیشتری در معرض تهدید قرار دارند و این یعنی موارد بستری بیشتر و به‌تبع آن موارد مرگ‌ومیر نیز متأسفانه افزایش پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بابیان اینکه موارد بستری، افرادی هستند که باحال وخیم‌تری به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند خاطرشان کرد: مشاهده‌شده که برخی از این بیماران در همان ابتدای ورود به بیمارستان نیاز به اقدامات پیشرفته احیا پیدا می‌کنند و متأسفانه به درمان هم جواب نمی‌دهند و فوت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه کنترل این بیماری نیازمند همت همه اقشار مردم است تأکید کرد: رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک، دوری از تجمعات و رفت‌وآمدهای خانوادگی که متأسفانه عادی شده است باید موردتوجه جدی همه افراد جامعه قرار گیرد.

هاشمی با انتقاد از حضور برخی از افراد در تجمعات، مهمانی‌ها و دورهمی های خانوادگی یادآور شد: متأسفانه کماکان این موضوع باعث شده که همواره دغدغه افزایش تعداد بیماران بستری را داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به تلاش‌های ارزنده ۸ ماهه کارکنان بهداشت و درمان در سطح کشور و استان گفت: افزایش تعداد بیماران بستری باعث شده است تا همکاران ما در بخش‌های بهداشت و درمان دچار فرسایش روحی و جسمی شوند.

وی افزود: متأسفانه تعداد موارد ابتلا در کارکنان دانشگاه به خاطر تماس‌های مکرری که این عزیزان با بیماران دارند افزایش پیداکرده است که در این راه متأسفانه شهید دکتر یحیوی را نیز در همان ابتدای شیوع این اپیدمی از دست دادیم.

هاشمی اذعان داشت: خواهش ما از مردم توجه به پروتکل‌های بهداشتی، محدود کردن حضور و شرکت در تجمعات، دورهمی های خانوادگی، رفت‌وآمدها، وسایل حمل‌ونقل عمومی، پاساژها، نانوایی‌ها، بانک‌ها، ادارات و ... می‌باشد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک در بین همه افراد جامعه گفت: متأسفانه آمار استفاده از ماسک در استان بخصوص در امکان عمومی کمتر از ۵۰ درصد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای محافظت از خود، فرزندان و عزیزانمان باید تمام پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفته و رعایت کنیم که درنتیجه شاهد ابتلای کمتر و درنتیجه مرگ‌ومیر کمتری باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما