شناسهٔ خبر: 43616370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

تعداد موارد بستری مبتلا به کرونا در خراسان شمالی از ۳۰۰ نفر گذشت

بجنورد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تعداد موارد بستری در بیمارستان‌های استان از مرز ۳۰۰ نفر عبور کرد و شب گذشته ۵ هم استانی عزیز بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی اظهار کرد: طی چند روز گذشته تعداد موارد بستری در بیمارستان‌های استان از مرز ۳۰۰ نفر عبور کرده است که متأسفانه خبر خوبی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: این افزایش یعنی اینکه ویروس در حال چرخش و گردش در جامعه است و بیماران در معرض خطر بیشتری در تهدید قرار دارند و این یعنی موارد بستری بیشتر و به تبع آن موارد مرگ و میر نیز متأسفانه افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه موارد بستری، افرادی هستند که با حال وخیم‌تری به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند افزود: مشاهده شده که برخی از این بیماران در همان ابتدای ورود به بیمارستان نیاز به اقدامات پیشرفته احیا پیدا می‌کنند و متأسفانه به درمان هم جواب نمی‌دهند و فوت می‌کنند.

هاشمی اظهار داشت: طی چند روز گذشته تعداد موارد فوتی نیز افزایش یافته به طوری که شب گذشته ۵ نفر از هم استانی‌ها در اثر ابتلاء به کرونا فوت کردند که این خبر خوبی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: این آمارها صرفاً عدد نیستند بلکه افرادی هستند که جانشان را از دست داده اند، عزیزان ما هستند که نبودشان باعث داغدار شدن ما شده است.

وی در انتها با تاکید بر اینکه کنترل این بیماری نیازمند همت همه اقشار مردم است گفت: رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک، دوری از تجمعات و رفت و آمدهای خانوادگی که متأسفانه عادی شده است باید مورد توجه جدی همه افراد جامعه قرار گیرد

نظر شما