شناسهٔ خبر: 43616222 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بخش سلول درمانی پژوهشگاه رویان اصفهان راه‌اندازی شد / د‌رمان ‌آرتروز زانو، لک و پیس و نارسایی‌های قلبی‌

گروه استان‌ها ـ رئیس بانک سلول‌های بنیادی رویان اصفهان از آغاز به کار مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان برای درمان بیماری‌ها در آستانه روز جهانی خون بند ناف خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، عصر امروز مجید کوهی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز به کار مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان، اظهار داشت: در آستانه روز جهانی خون بند ناف، بخش سلول درمانی این پژوهشگاه راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: درمان بیماری‎‌ها با پیوند سلول‌های بنیادی در بخش‌های ارتوپد، آرتروز زانو، قلب و عروق و پوست رسالت اصلی این مرکز است.

رئیس بانک سلول‌های بنیادی رویان اصفهان با بیان اینکه سلامت، ارمغان علم سلول درمانی بوده است، گفت: قرار است از این پس بیشتر از آن بشنویم و در درمان بیماری‌ها از آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز بیماری‌هایی مانند آرتروز زانو، لک و پیس و نارسایی‌های قلبی درمان می‌شوند و کاهش عوارض درمان به علت استفاده نکردن از داروهای شیمیایی، عدم نیاز به اعمال جراحی و سایر روش‌های تهاجمی و در نتیجه کوتاه شدن دوره نقاهت در این روش نسبت به روش‌های معمول مهم‌ترین ویژگی‌های سلول درمانی است.


کوهی ادامه داد: در این روش از سلول‌های خود فرد استفاده می‌شود بنابراین احتمال رد پیوند در انواع بیماری‌ها وجود ندارد و درصد موفقیت درمان را بسیار بالا برده است.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های تحقیقاتی مختلف در پژوهشگاه رویان، اظهار داشت: در حال حاضر این گروه‌ها مشغول پژوهش بر روی انواع بیماری‌ها از جمله ضایعات نخاعی، اوتیسم، فلج مغزی و سرطان‌ها هستند که بعضی از آنها در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارند.

رئیس بانک سلول‌های بنیادی رویان اصفهان خاطرنشان کرد: پیشرفت امروز سلول درمانی با تکیه بر تجربه موفق در ذخیره سلول‌های بنیادی خون بند ناف حاصل شده است.

وی افزود: تا کنون 150 هزار نمونه خون بند ناف در پژوهشکده رویان ذخیره شده که این امر مسیر ما را برای سلول درمانی هموار کرده است.

کوهی تصریح کرد: موفقیت در شبیه سازی حیوانات و ابداع روش‌های جدید ناباروری از فعالیت‌های گذشته پژوهشکده رویان است و با توجه به روند روز افزون بیماری‌های صعب‌العلاج راه‌اندازی بخش سلول درمانی پژوهشگاه رویان به عنوان پیشرفته‌ترین روش درمانی  حال حاضر دنیا نقطه عطفی برای درمان بیماری‌ها است.

انتهای پیام/166/ش

نظر شما