شناسهٔ خبر: 43616183 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون سازمان امور سینمایی کشو؛

مشارکت شهرداری ها در احداث پردیس های سینمایی امید، یکی از راهکارهای احداث سینما در شهرهای فاقد سالن سینما است

در راستای «سیاست ایران ، تهران نیست»باید از ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و شهرداری ها برای احداث سینماهای جدید بویژه در شهرهای فاقد سالن سینما حمایت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی در جلسه امضا تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی امید که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر اردکان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد ، گفت:

با استقبال شهرداری ها در احداث سینما در شهرهای فاقد سینما مواجه هستیم و با ورود شهرداری ها برای احداث پردیس سینمایی امید ، احداث سینما در شهرهای فاقد سینما شتاب گرفته است .

وی در ادامه افزود برابر برنامه ریزی انجام شده و تا امروز با سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری ها تفام نامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران ۲۸شهر در ۲۸استان کشور با ظرفیت ۹۰ سالن امضا شده است .

حیدری خلیلی در ادامه سخنان خود عنوان کرد :

* احداث سینماهای جدید بویژه در شهرهای فاقد سینما ، موجب توسعه و تقویت بازار سینمای کشور خواهد شد.

* در راستای «سیاست ایران ، تهران نیست»باید از ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و شهرداری ها برای احداث سینماهای جدید بویژه در شهرهای فاقد سالن سینما حمایت شود.

* پردیس سینمایی امید در راستای کلان برنامه «عمومی سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداریها احداث می شود.

* اردکان به جهت سابقه تاریخی و فرهنگی و جمعیتی و آمادگی مدیریت شهری به عنوان شهر منتخب استان یزد برای اجرای پردیس سینمایی امید انتخاب شد.

* تامین زمین و اجرای عملیات پروژه بر عهده شهرداری اردکان می باشد.

* ۷۷۰ میلیون تومان توسط سازمان امورسینمایی به صورت بلاعوض برای تهیه نقشه و طراحی سازه و احداث پردیس سینمایی امید به شهرداری اردکان پرداخت می شود.

* پردیس سینمایی امید اردکان با ۳ سالن و پیش بینی ۳۰۰ صندلی در میدان آزادی - ابتدای بلوار آیت الله خاتمی - ضلع شمالی پارک آزادی شهر اردکان با محوریت شهرداری اردکان احداث خواهد شد .

* تقویت زیرساخت های فرهنگی باعث توسعه فرهنگی مناطق و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد.

* احداث پردیس سینمایی امید ادامه خواهد داشت و استانهای باقیمانده نیز مقصد پردیس سینمایی امید خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما