شناسهٔ خبر: 43615519 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان| رویه‌های قضایی واحد برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم شهرها اتخاذ شود

گروه استان‌ها- شهردار سمنان بر اتخاذ رویه‌های قضایی واحد برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم شهرها تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محمد ناظم رضوی در جلسه بررسی ساخت‌وساز غیرمجاز که در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد اظهار داشت: باید همکاری‌ها و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با شهرداری‌ها برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز افزایش یابد.

وی افزود: در صورت افزایش تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها می‌توانیم شاهد کاهش چشمگیر این پدیده شوم در استان سمنان باشیم.

شهردار سمنان بیان کرد: لازم است قبل از اعطای مجوز برای لوله‌کشی آب، برق، تلفن و گاز شرکت‌های خدمات رسان برای قانونی بودن ساخت‌وسازها از شهرداری‌ها استعلام بگیرند.

ناظم رضوی با اشاره به اهمیت هم‌افزایی مدیران برای جلوگیری از گسترش ساخت‌وسازهای غیرمجاز بر تداوم جلسات هماهنگی برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان سمنان تأکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این جلسه گفت: باید رویه‌های قانونی برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز دارای ضمانت‌نامه‌های اجرایی و الزام‌آور باشد.

سید حسن میرعماد تشدید نظارت و افزایش گشت زنی تا را در درازمدت برای کاهش ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم شهرها اثرگذار دانست.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان نیز عنوان کرد: اکثر اراضی واقع در محدوده روستاهای استان فاقد سند هستند و همین امر موجب شده است ساخت‌وسازهای انجام‌شده در این اراضی هم فاقد پروانه ساختمانی باشد.

مهدی صمیمیان اظهار داشت: اداره کل ثبت‌اسناد استان سمنان باید برای رفع این مشکل پیگیری‌های لازم را انجام دهد و اقدام لازم را برای سنددار شدن اراضی روستایی فاقد سند انجام دهد.

شعبه قضایی ویژه برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان سمنان راه‌اندازی شود

منوچهر فخری در جلسه بررسی ساخت‌وساز غیرمجاز که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد اظهار داشت: تشکیل یک شعبه قضایی ویژه برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم شهرها را در کاهش این‌گونه جرائم بسیار اثرگذار است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بر لزوم نظارت‌های مستمر و ویژه از سوی شهرداری‌های استان برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز تأکید کرد.

وی بیان کرد: شهرداران نباید درآمد حاصل از ماده 190 را جزو منابع درآمدی شهرداری محسوب کنند.

فخری ارائه هرگونه خدمات به مالکانی که به‌صورت غیرقانونی اقدام به ساخت‌وساز می‌کنند را ممنوع اعلام کرد.

وی تأکید کرد: تغییر کاربری باغات و اراضی طبیعی خط قرمز معاون عمرانی استانداری سمنان است و در صورت بروز و مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان در چهارچوب قانون برخورد می‌شود.

فلاحی مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان نیز در این جلسه گفت: تمامی اراضی بنیاد مسکن در نقاط مختلف استان مشخص و دارای سند است.

وی افزود: مالکانی که مشغول ساخت‌وسازهای غیرمجاز باشند باید از مزایای دریافت تسهیلات بانکی و خدمات برق، آب، گاز و تلفن بی‌بهره شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان اظهار داشت: در زمان ساخت‌وسازها در اراضی باید از مالکان خواسته شود تا پروانه و مجوز ساخت را در قالب تابلو در کنار ساختمان در حال ساخت نصب کنند.

انتهای پیام/363/ ع

نظر شما